Niektorí kolegovia sa ani nemusia snažiť a šéfovia im za úspešný projekt pripíšu väčšinu zásluh. Často je to preto, že na seba neustálym rozprávaním veľa upozorňujú. Utáraní zamestnanci v očiach manažérov pôsobia ako tí najlepší kandidáti na vedúce pozície bez ohľadu na kvalitu vykonanej práce.

Introvertov a ohľaduplnejších ľudí môže takéto fungovanie bezpochyby frustrovať. Expertka na komunikáciu Jessica Chenová má pre nich štyri užitočné rady, ako extrovertom v práci konkurovať a dosiahnuť vytúžený úspech:

Prestaňte čakať a konajte

Introverti sa často boja nahlas prezentovať svoje nápady, pokiaľ nie sú premyslené do najmenšieho detailu. Často to pramení z ich perfekcionizmu a túžby po dokonalosti. Do diskusie sa zapoja iba vtedy, keď ich nápad posunie riešenie problému vpred. Netreba však zabúdať na to, že posudzovanie užitočnosti býva subjektívne. „Čo vám príde nezaujímavé, môžu kolegovia považovať za geniálny nápad,“ vysvetlila Chenová. Introverti by preto svoje myšlienky nemali podceňovať a mali by sa na poradách ozývať častejšie.

Nebojte sa požiadať o lepšie príležitosti

Introverti túžiaci po povýšení alebo prestížnom projekte by sa nemali báť hovoriť o svojich túžbach s nadriadenými. Tí totiž len ťažko dokážu čítať myšlienky, a tak nemôžu vedieť, aké majú zamestnanci ambície, pokiaľ sa s nimi o tom neporozprávajú. Inteligentní ľudia vedia, že ak niečo chcú, musia si sa tým aktívne ísť. Dôležité je nezabúdať na publikum a jeho záujmy. Ak sú pre šéfa najdôležitejšie zisky, treba tento aspekt zohľadniť pri rokovaniach o povýšení, pretože to zvýši šance na úspech.

Pripomeňte sa

Mnohí introverti sa boja kolegov či šéfov dvakrát žiadať o tú istú vec či sa ich opýtať na to, ako pokročili pri riešení spoločného problému. Nechcú v ich očiach pôsobiť dotieravo a vyvíjať na nich ďalší tlak. Najúspešnejší ľudia vedia, že občas to bez toho nejde. Chenová radí začať rozhovor nejakou novou informáciou či údajmi, aby nepôsobil ako kontrola. Až potom sa treba druhej strany opýtať na to, akým smerom sa spoločný projekt uberá.

Pochváľte sa

Mnohí ľudia nemajú problém oslavovať úspechy druhých, no na tie svoje radšej často zabúdajú, pretože nechcú pôsobiť namyslene a egoisticky. Inteligentní ľudia vedia, že ak otvorene uznajú svoj prínos, môžu v práci získať lepšie príležitosti. „Keď nechcete pôsobiť ako namyslený chválenkár, spomeňte nielen úspechy, ale aj ponaučenia, ktoré ste získali,“ dodala Chenová.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Tradičné povyšovanie manažérov zlyháva. Experti radia hľadať inšpiráciu v sektore IT