Vedúca oddelenia vzťahov s verejnosťou v čínskom vyhľadávacom gigante Baidu spôsobila svojej vlastnej firme PR krízu. Na sociálnych sieťach zverejnila niekoľko videí poukazujúcich na zaobchádzanie s personálom v čínskom technologickom sektore. „Môžem zariadiť, že v tomto odvetví zostanete bez práce," povedala v jednom videu Cristina Jing Qu, ktorá je zároveň viceprezidentkou Baidu. Informuje tom Financial Times.
Dodala, že po jej boku potrebuje zamestnancov, ktorí sú schopní byť 50 dní na služobnej ceste a je jej jedno, či to ovplyvní ich osobný život. „Nie som vaša mama,“ povedala. „Záleží mi len na výsledkoch.“
Šéfka PR zároveň povedala, že bola natoľko oddaná Baidu, že nevedela nič o školskom roku svojho syna. Kontroverzné videá zverejnila na Tou-jine, čínskej verzii TikToku, s úmyslom, aby slúžili ako názorná ukážka propagácie Baidu pre členov jej tímu. Namiesto toho znovu podnietili kritiku kultúry na pracovisku v čínskych technologických spoločnostiach. „Zamestnanci sa nikdy nebudú cítiť ako doma v spoločnosti, ktorá nemá ani trochu ľudskosti,“ napísal jeden používateľ na platforme sociálnych médií Weibo.
Propagácia Baidu „sa podarila“: do diskusie sa zapojilo 150 miliónov používateľov. „Chcela vytvoriť imidž „železnej lady“, ale kontext sa zmenil,“ povedal o PR šéfke nezávislý technický publicista Wang Čching-žuej. To podľa neho prehlbuje problémy s imidžom Baidu.
Od zamestnancov čínskych technologických firiem sa často očakáva kód „996“, čo znamená, že začínajú pracovať o 09.00, odchádzajú o 21.00 a pracujú šesť dní v týždni. Aj keď po zásahu Pekingu v roku 2021 došlo k určitému zlepšeniu, videá Cristiny Jing Qu sú dôkazom, že sa od zamestnancov stále vyžaduje, aby v práci trávili dlhé hodiny. V jednom videu viceprezidentka povedala, že zamestnanci PR musia byť k dispozícii 24 hodín denne a nikdy nemôžu ísť na dovolenku.