Slovensko patrí k štátom Európskej únie, ktoré považujú emisnú normu Euro 7 za príliš ambicióznu a nereálnu. Minister dopravy Pavol Lančarič na zasadnutí Rady pre dopravu v Luxemburgu preto upozornil na potrebu zásadných zmien v návrhu, najmä pri dátumoch, odkedy sa má uplatňovať. S európskymi kolegami diskutovali aj o ekologizácii nákladnej dopravy. Ministerstvo dopravy očakáva, že EÚ príde v najbližších mesiacoch s balíkom nových opatrení, ktoré umožnia podporiť železničnú či vodnú dopravu.

Viaceré štáty z iniciatívy Českej republiky žiadali, aby uplatňovanie normy Euro 7 bolo menej ambiciózne v čase, teda nie v obsahu. „To pomerne veľmi narúša celkový priebeh dekarbonizácie a môže to mať negatívny vplyv na cenu a disponibilitu áut, na vek predovšetkým nákladných automobilov, a aj celkovo na životné prostredie," povedal po svojom prvom štvrtkovom rokovaní na tejto úrovni Lančarič. Túto myšlienku podľa ministra podporili viaceré veľké štáty a na prekvapenie napríklad aj Nemecko, s čím ani celkom nepočítali.

Rada pre dopravu diskutovala aj o vodičských preukazoch. „Naša slovenská pozícia bola relatívne konzervatívna. Myslíme si, že nie je správne, aby veľkotonážne autá riadili osoby mladšie ako osemnásť rokov. Ukázalo sa, že väčšina európskych štátov má podobný názor,“ priblížil Lančarič. Ako poznamenal, podobne nesúhlasili s tým, aby o svojom zdravotnom stave mohol vodič udávať informáciu len sám, bez toho, aby ju verifikoval lekár, psychológ alebo iný odborník. „Boli sme podporení drvivou väčšinou ostatných štátov," dodal minister dopravy.

Ďalšie dôležité správy

Slovensko žiada viac času pre automobilový priemysel. Euro 7 o dva roky je nereálne
Neprehliadnite

Slovensko žiada viac času pre automobilový priemysel. Euro 7 o dva roky je nereálne