Na pôde najväčšej IT firmy na východe Slovenska nebude zabezpečené odberné miesto, drvivá väčšina jej zamestnancov pracuje z domu. Pre TASR to za Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia v Košiciach povedal Juraj Probala. ,,Už koncom februára sme postupne začali presúvať takmer 4-tisíc ľudí z firemných priestorov na home office," povedal s tým, že firma prácu z domu podporuje a na permanentnom home office funguje od marca.
Všetci zamestnanci Deutsche Telekom IT Solutions Slovakia bežne pracujú v Košiciach, kde má firma v prenájme tri budovy. V týchto priestoroch sa podľa Probalu v súčasnosti zdržiava minimum ľudí. Pracovisko navštevujú približne dve percentá zamestnancov spoločnosti, keďže si to vyžadujte povaha ich práce. ,,Pre týchto zamestnancov sme zabezpečili meranie teploty prostredníctvom termokamier pri vstupe do firemných priestorov, samozrejmá je dezinfekcia rúk aj priestorov či nosenie rúšok," dodal.
Firmy majú niekoľko možností, ako postupovať, ak zamestnanec odmietne testovanie
Vzhľadom na to, že drvivá väčšina pracovníkov využíva home office, svojich zamestnancov netestujú. Koncern Deutsche Telekom má podľa Probalu pripravené plány v súvislosti s pandémiou nového koronavírusu a rôznymi situáciami. ,,V našej spoločnosti máme lokálny Business Continuity Management (BCM) tím, ktorý koordinuje aktivity už od marca tohto roka. Vďaka koordinácii BCM tímu máme prehľad nad celou situáciou v našej spoločnosti," doplnil.