Aj keď vo vedení firiem pretrváva nedôvera, že umelá inteligencia dokáže zastúpiť živého operátora, podľa 55 percent opýtaných spoločností majú konverzační voiceboti veľkú budúcnosť a potenciál. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti Cowokers.
Nadpolovičná väčšina firiem vníma voiceboty buď pozitívne, alebo im ich funkcia nič nehovorí. Jednoznačne pozitívnu asociáciu s voicebotmi malo 13 percent opýtaných, ďalších 19 percent uviedlo, že s voicebotmi majú skôr všeobecnú asociáciu a 28 percent firiem si pod týmto pojmom nevedelo nič predstaviť. Približne štvrtina opýtaných sa doteraz stretla s konverzačnými voicebotmi. Osobnú skúsenosť z firmy mali 2 percentá respondentov a štvrtina z nich sa s nimi stretla inde. S tlačidlovými voicebotmi malo skúsenosť 65 percent opýtaných.
„Už dávno nie je pravda, že by umelá inteligencia vedela riešiť len jednoduché rutinné úkony a odpovedať len na obmedzenú škálu otázok. Bot vie živého operátora zastúpiť aj pri omnoho zložitejších a komplexnejších úlohách,“ vyjadril sa spoluzakladateľ Cowokers Luboš Urbančok.
Do prieskumu bolo zapojených 67 spoločností na Slovensku a 188 firiem z Českej republiky.