Spoločnosti v snahe prilákať pracovníkov čoraz viac v rámci firemných priestorov uvažujú o nabíjacích staniciach pre elektrické vozidlá, píše agentúra Bloomberg.
Učitelia v Spojenom kráľovstve niekedy čelia tvrdej konkurencii. Jedna škola v meste Kent si však myslí, že má niečo, čo jej oproti konkurentom poskytuje výhodu – nabíjacie miesta pre elektromobily. Minulý rok sa vedeniu školy na nové stanice podarilo od britskej vlády získať grant v hodnote 2 100 libier (približne 2 355 eur).
Podľa obchodnej manažérky školy Hilary Goldsmithovej sa vďaka nabíjačkám ľudia začali na školu pozerať iným pohľadom. „Myslia si, že sa pozeráme vpred a berieme otázky životného prostredia vážne,“ podotýka s tým, že to škole takisto umožňuje dokázať, že sa snaží znížiť svoju uhlíkovú stopu.
Zavádzanie elektrických vozidiel sa dostáva do bodu zlomu a jednou z najväčších výziev sa pre nových vyznávačov elektromobility môže stať práve úzkosť z toho, že ich autám dôjde „šťava“ práve vtedy, keď budú na míle vzdialení akejkoľvek nabíjacej stanici.
Pracovníci okrem toho čelia napätému trhu práce, a tak sa možnosť nabíjania vozidiel na pracovisku zdá optimálnym riešením oboch problémov.
Nabíjacie stanice sa s spolu s pohodlným sedením a čistými toaletami stali akousi základnou potrebou, tvrdí Melanie Shufflebothamová z firmy Zap Map, ktorá sa venuje zhromažďovaniu údajov o nabíjaní.
Zamestnanci sa tak svojimi elektromobilmi odvezú do práce, svoje autá zapoja do stanice a nechajú ich nabíjať trebárs aj celý deň, kým im neskončí pracovný čas. Vďaka tomu môžu firmy využiť pomalší typ nabíjacích staníc, ktoré znižujú potrebu drahších aktualizácií elektrickej siete či ďalšieho nabíjania po ceste z práce.
Väčšina firemných staníc disponuje elektrickou sieťou o výkone sedem až 22 kilowattov, ktorá auto plne nabije v priebehu niekoľkých hodín. Existujú ešte stanice s výkonom 50 až 350 kilowattov, no tie sa pre svoju rýchlosť nabíjania využívajú hlavne na odpočívadlách a čerpacích staniciach.
Nabíjanie v práci však nemusí nutne znamenať, že ho budú zamestnanci môcť využívať zadarmo. Toto rozhodnutie je v právomoci príslušnej firmy. Bezplatné nabíjanie bolo bežnejšie skôr pár rokov dozadu, pretože rastúce ceny elektriny v súčasnosti prinútili spoločnosti od svojich zamestnancov žiadať aspoň čiastočné pokrytie nákladov.
Platiť za nabíjanie v robote sa však zamestnancom stále môže oplatiť viac ako nabíjanie mimo nej, keďže zamestnávatelia si zaň môžu dovoliť účtovať menšiu než trhovú cenu, pretože elektrinu kupujú vopred a vo veľkom množstve.