Počas leta sa na TikToku objavilo video, ktorého autorka sa chcela pochváliť, ako využíva umelú inteligenciu na vytváranie nových profilových fotiek na LinkedIn. Príspevok sa zakrátko stal virálnym a v súčasnosti má vyše 52 miliónov pozretí, píše portál BBC.

Autorka videa v ňom ukazuje, ako sa jej pomocou aplikácie Remini podarilo vytvoriť fotky ako od profesionálneho fotografa. Remini a konkurenčné Try It On či AI Suit Up k tomu používajú softvér na báze umelej inteligencie.

Pri vytváraní profilovej fotky pomocou Remini treba do aplikácie najprv nahrať osem až desať selfíčok odfotených z rôznych uhlov a pri dostatočnom svetle. Umelá inteligencia potom na základe analýzy fotiek získa informácie o vzhľade používateľa a do pár minút začne generovať výsledné obrázky. Je si naozaj z čoho vyberať, keďže Remini poskytne hneď niekoľko fotiek s rôznymi pozíciami, účesmi, mejkapom i pozadiami. Niektorí používatelia dokonca uznali, že na fotkách pôsobia štíhlejšie.

Či sa človeku budú výsledné obrázky páčiť, závisí ako pri väčšine trendov od vkusu jednotlivca. Niektorým pripadajú až príliš umelé, druhým sa zdajú dostatočne realistické.

Nielen pre zábavu

Minulé trendy v oblasti úpravy fotiek, akou je drastická zmena farby vlasov či očí, vznikli len pre zábavu. Nový trend má o čosi serióznejšie využitie a zameriava sa najmä na LinkedIn a iné pracovné portály. Okrem profesionálne vyzerajúcich fotiek je výhodou aplikácií ako Remini najmä ich cenová dostupnosť.

Divya Shishodiaová, 24-ročná digitálna marketérka z Austrálie, vysvetlila, že niektorí ľudia nemusia mať peniaze na profesionálnych fotografov, ktorí za služby pýtajú od sto libier a vyššie. Remini a iné aplikácie zvyčajne ponúkajú niekoľkodňové bezplatné skúšobné verzie. Hoci podľa nej na fotkách vytvorených umelou inteligenciou vidno, že nie sú pravé, tak sa jej práve táto možnosť oplatí viac.

Názor personalistov

Môžu mať fotky generované umelou inteligenciou vplyv na sebavedomie človeka? Podľa psychológa Paula Marsdena sa na to treba pozrieť z dvoch uhlov.

Vedci odhalili, že prvý dojem sčasti ovplyvňuje rozhodovanie. Umelá inteligencia teda kandidátom poskytuje výhodu, pretože sa vďaka profesionálnej fotke môžu dostať do užšieho výberu.

Nevýhodou je, že ak k tomu dôjde, kandidát si môže myslieť, že nebyť upravenej fotky, tak by sa to nestalo. Začne si preto myslieť, že nie je dosť dobrý a jeho sebavedomie utrpí.

Tristan Barthel z londýnskej spoločnosti Tate Recruitment tvrdí, že personalistom nezáleží na tom, či im človek pošle reálnu alebo generovanú fotku. Aj on si ale všimol, že počet ľudí, ktorí používajú umelú inteligenciu na vylepšenie fotografií, narastá. Na to, ako bude žiadosť uchádzača posudzovať to však nemá žiadny vplyv. „Viem povedať, či bola fotografia vytvorená umelou inteligenciou, no neovplyvňuje to moje rozhodnutie, záleží mi na kvalifikovanosti,“ uzavrel Barthel.

Ďalšie dôležité správy

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Umelá inteligencia má veľký potenciál, cenou však môže byť bublina na akciách