Umelá inteligencia nenahradí vo firmách všetkých ľudí. Tí, ktorí s ňou dokážu pracovať, však už dnes nahrádzajú tých, ktorí sa nedokázali adaptovať. Rovnako tak firmy, ktoré neimplementujú AI do svojho biznisu, už dnes prestávajú byť konkurencieschopné. Uviedol to odborník na predaj Peter Strcula.
„Hoci máme e-shopy, zákazníci stále chodia aj do kamenných obchodov. S nástupom AI sa skutočný ľudský kontakt môže stať ešte nenahraditeľnejší. AI zatiaľ rozhodne nenahradí ani manažérov motivujúcich tím. Dnes sa tak okrem zvyšovania svojich digitálnych zručností môžete zamerať aj na vylepšovanie svojich soft skills, prezentačných schopností či komunikácie, vďaka ktorým vás AI tak skoro nenahradí,“ uviedol Strcula.
Dodal, že profesori z Massachusettského technologického inštitútu (MIT) predpovedajú, že AI do pár rokov zredukuje náklady firiem o 90 percent. Tieto ušetrené financie môžu podľa odborníka použiť na vývoj produktu alebo jeho marketing. „Svoj technologický náskok tak len ešte viac zvýšia, ako to dnes dokáže Apple, Tesla či Nvidia,“ podotkol.
Objasnil, že v biznise AI dokáže oveľa viac než generovanie textu či obrázkov. Veľké firmy už dnes využívajú strojové učenie na spracovanie a analýzu stoviek gigabajtov dát v reálnom čase. „Strojárske firmy zas vytvárajú tzv. digitálne dvojičky svojich zariadení, ktoré im umožnia otestovať nové nastavenia alebo parametre aj bez toho, aby na výrobu prototypu minuli čo len gram reálneho materiálu,“ vysvetlil Strcula.