S príchodom leta čakajú mnohých vysokoškolských študentov promócie. Tento rituál je oslavou formálneho ukončenia štúdia a začiatku pracovnej kariéry. Jeho neoddeliteľnou súčasťou je v Spojených štátoch úvodný príhovor jedného z absolventov danej univerzity, píše v článku pre agentúru Bloomberg Julia Hobsbawmová, autorka podcastu The Nowhere Office.
Podľa nej je tento príhovor kľúčovým aspektom nielen vzdelávania, ale aj firemnej kultúry. Lídri firiem by ho preto nemali podceňovať najmä vtedy, ak chcú prilákať talenty. Akýsi „úvod do zamestnania“ totiž čaká každého nového zamestnanca.
Hodnota inšpiratívneho a dobre predneseného úvodného prejavu spočíva v tom, že ním firmy samé vedia stanoviť svoje hodnoty. Nájsť vhodného človeka pre túto úlohu môže byť výzvou. Nie každý má prirodzený talent a dar reči či možnosť svoje schopnosti prejavu zdokonaľovať. Firmy by sa preto nemali báť zveriť túto úlohu do rúk externého hosťa. Dôležité je, aby rečník svojím príhovorom urobil na publikum dojem.
Príležitostí je mnoho. Lídri môžu oficiálnym príhovorom uviesť nových zamestnancov, tím či rôzne iné firemné zmeny. Takáto formálna udalosť môže prehĺbiť dôveru a zlepšiť networking. Oba tieto aspekty sú akýmsi tmelom, ktorý drží firemnú kultúru pohromade.
Hobsbawmová na záver navrhuje, aby lídri úvodný prejav vnímali ako začiatok éry, a nie jej koniec. Táto nová tradícia sa totiž môže stať bežnou súčasťou firemnej kultúry budúcich generácií.