Event marketing v súčasnej dobe podlieha veľkým zmenám v rámci komunikačného biznisu. Tradičné požiadavky na agentúry sa postupne vytrácajú a nahrádzajú ich náročnejšie.

Spoločnosti  na Slovensku prijali fakt, že event marketing nevytvára len priestor pre zábavu, ale je súčasťou marketingovej stratégie firmy, vďaka ktorej môžu získať upevnenie lojality zamestnancov, budovať vzťahy s partnermi či posilniť svoju prestíž a imidž.

Klienti sa preto sústredia  predovšetkým na efektívnosť vynaložených prostriedkov a úlohou agentúry je okrem profesionálneho eventového servisu prinášať efektívne riešenia a požadované výsledky. „V minulosti sa klienti sústredili na hviezdy zo showbiznisu, preferovali hotelové kongresové sály a vo svojich zadaniach sa zameriavali  na čokoľvek, čo dá ich eventu meno. Dnes si oveľa viac uvedomujú detaily, technickú realizáciu a majú vyššie nároky na kreatívu. Považujú za dôležité, aby bol event hodnotný aj aby sa páčil. Porovnávajú sa s konkurenciou, preto ocenia inováciu a nápad,“ uvádza Eva Holmanová.

Originalita a nápad

Oblasť event marketingu ponúka široké a kreatívne možnosti realizácie. Umožňuje pracovať s hudbou, osvetlením, výzdobou a samozrejme so samotným priestorom. Atmosféra priestoru je prvotným faktorom, ktorý dokáže zaujať a utvoriť celkový dojem u hostí. „Ak je jeho potenciál využitý naplno, vie vyzdvihnúť hodnotu eventu a celková investícia do podujatia je o to efektívnejšia,“ hovorí Eva Holmanová.

Dizajn, ktorý ocenia klienti aj návštevníci

V súčasnosti sa agentúry potýkajú s požiadavkou na zabezpečenie eventu pre stále väčší počet hostí.  Stáva sa pre ne výzvou nájsť vhodný priestor, ktorý spĺňa kapacitné požiadavky, ale zároveň je pripravený pre náročné technické realizácie. Agentúry pracujú s ponukou priestorov, ktorá je na trhu a klienti ich už poznajú. „Na jednej strane to je výhoda, pretože v známom priestore vieme spracovať vždy odlišnú tému a opäť niečím prekvapiť, no niekedy je klient už unavený z jednotvárnosti a dopytuje sa po novom zážitku,“ hovorí Eva Holmanová. Každý typ eventu si zároveň vyžaduje inú technickú náročnosť a nie každý priestor je vhodný pre akékoľvek podujatie.

Kreativita v event marketingu: Ako zvládnuť narastajúce nároky klientov?

Na eventové agentúry je kladený tlak, ku ktorému musia hľadať riešenia. Táto situácia motivovala agentúru SpicyBrown k vytvoreniu vlastného priestoru. Zrekonštruovali starú priemyselnú halu a pretvorili ju na dizajnový eventový priestor Event House, ktorý od roku 2016 využívajú klienti na firemné eventy, konferencie či plesy. „Hľadali sme  vhodný objekt mimo regiónu hlavného mesta. Napokon zvíťazila Žilina, pretože je to ideálny stretávací bod pre celoslovenské, ale aj české či poľské firmy,“ hovorí Eva Holmanová.

„V spolupráci s architektmi sme navrhli dizajn, ktorému dominujú perforované tehlové steny, železobetónové konštrukcie a vysoký strop. To nám otvára kreatívne možnosti, a preto sme mohli do hlavnej sály umiestniť automobil alebo zrealizovať prehliadku novej kolekcie bicyklov. Jeho multifunkčnosť nám dovoľuje zavesiť tanečníkov priamo nad stoly hostí, upevniť na strop krištáľové lustre a vytvoriť tak atmosféru honosného plesu. Jeho vnútorný priestor je prepojený s terasou, preto je obľúbený aj pre markety, výstavy, ale dokonca svadby.  Sme  schopní vytvoriť vždy iný vizuál scény a vyjsť v ústrety aj technicky náročným prevedeniam. Vďaka jeho dizajnu sa dokonca zaradil do Ročenky slovenskej architektúry 2016 / 2017,“ vysvetľuje Eva Holmanová.

Konferencie s večerným programom

V rámci efektívneho investovania nákladov do event marketingu prichádzajú často klienti s požiadavkou prepojenia dennej konferenčnej časti s večerným eventom. „V Event House sme vytvorili 2 bočné haly a jednu hlavnú halu, čo dáva klientom komfort aj pri tomto type podujatí,“ dodáva Holmanová.

Eventový kalendár

Momentálne sa nachádzame v období hlavnej eventovej sezóny roka a priestory sa rezervujú na sezónu 2019 – 2020. O správnom priestore by nemala rozhodnúť len vizuálna stránka či cena, ale klient by mal posúdiť aj potenciál kreatívnych a technických riešení. „To, aby sme tieto fakty klientom ukázali, je už úlohou agentúry,“ uzatvára Eva Holmanová.