Potrebujete naozaj zlepšiť plánovanie času alebo vám len váš nadriadený potrebuje dať na splnenie úloh viac času? Neuspokojivé ohodnotenie pracovného výkonu zamestnanca môže byť skôr odrazom nadriadeného než jeho samotného, tvrdí psychoterapeutka Farah Harrisová.
Ak ide o skutočnú spätnú väzbu, šéf by vám mal vedieť poskytnúť príklad situácie, keď bol váš výkon nedostatočný. Možno ste sa z vášho hodnotenia dozvedeli, že máte slabé komunikačné schopnosti. Harrisová radí opýtať sa nadriadeného nasledujúcu otázku: „Môžete mi uviesť príklad, kedy bola moja komunikácia zlá?“
Ak ho nebudú vedieť poskytnúť a budú hovoriť len vo všeobecnosti, možno len komunikujete veľmi priamo a šéf to nemá rád. „Do hodnotenia vám preto napíše, že máte zlé komunikačné schopnosti,“ vysvetľuje psychoterapeutka.
Dilemu môžete vyriešiť aj identifikovaním trendov v správaní nadriadeného a ich kopírovaním, myslí si profesor z Oxfordskej univerzity Paulo Savaget. Ak viete, že radšej komunikuje prostredníctvom e-mailov, posielajte mu otázky či dôležité informácie písomne. Vďaka tomu nebude komunikácia počas budúceho hodnotenia výkonu problémom.
Vašou ďalšou možnosťou je povedať šéfovi, že spätná väzba a jasné príklady sú nevyhnutné pre zlepšovanie výkonu na pracovisku. Dajte si však pozor, aby ste nezneli neúctivo, dodáva Harrisová.
Ak nič z tohto nepomôže a neprimeraná spätná väzba ovplyvní vaše zdravie či výkon v práci, je možno čas dať výpoveď, uzatvára generálna riaditeľka firmy Beamably Robyn L. Garrettová.