Audítorská a účtovnícka firma EY prepustila desiatky zamestnancov v USA pre podvádzanie na profesionálnych tréningových kurzoch. To vyvolalo internú diskusiu o obchodnej etike a hraniciach multitaskingu. K prepúšťaniam došlo minulý týždeň po vyšetrovaní, ktoré odhalilo, že niektorí zamestnanci sa počas májového „EY Ignite Learning Week“ zúčastnili viacerých online školení naraz.
Niekoľko prepustených zamestnancov pre Financial Times uviedlo, že si nemysleli, že porušujú pravidlá EY, a len sa snažili využiť zaujímavé témy školení, ako napríklad „Ako silná je vaša digitálna značka na trhu?“ alebo „Konverzácia s AI, jedno zadanie za druhým“.
Tieto školenia sa započítavali do 40 kreditov ďalšieho odborného vzdelávania, ktoré museli zamestnanci EY každoročne absolvovať. Firma rozhodla, že účasť na dvoch školení naraz predstavovalo etické porušenie. „Naše základné hodnoty integrity a etiky sú v centre všetkého, čo robíme,“ uviedla EY vo vyhlásení. „Nedávno boli prijaté disciplinárne opatrenia v malom počte prípadov, kde bolo zistené porušenie nášho globálneho kódexu správania a americkej politiky vzdelávania.“
Veľká štvorka audítorov pritvrdzuje v kontrole profesionálneho vzdelávania zamestnancov po sérii škandálov. Táto otázka je obzvlášť citlivá pre EY, ktorá v roku 2022 zaplatila rekordnú pokutu vo výške 100 miliónov dolárov americkej Komisii pre cenné papiere a burzy (SEC) po tom, čo stovky zamestnancov zdieľali odpovede na profesionálnych skúškach vrátane etických testov. Vedenie firmy zatajilo tieto skutočnosti pred regulátormi.