Europoslanci schválili svoj postoj k emisnej norme Euro 7, ktorá hovorí o emisných limitoch pre osobné aj nákladné automobily. Správu podporilo 329 europoslancov, 230 ich bolo proti.

Nové nariadenie aktualizuje limity pre emisie výfukových plynov, ako sú oxidy dusíka, tuhé častice, oxid uhoľnatý a amoniak, a zavádza nové opatrenia na zníženie emisií z pneumatík a bŕzd a na zvýšenie životnosti batérií.

Aká bude konečná verzia nariadenia, ukážu až na budúci týždeň. Teraz budú nasledovať rokovania zástupcov Európskeho parlamentu, Európskej komisie a španielskym predsedníctvom Rady EÚ.

Europoslanec Alexander Vondra, ktorý je spravodajcom návrhu v EP, už skôr uviedol, že dúfa, že sa konečnú dohodu podarí dosiahnuť do konca tohto roka.

Podľa návrhu, ktorý už 25. septembra schválili ministri členských krajín EÚ zodpovední za konkurencieschopnosť, by automobilky mali znižovať emisie nových vozidiel oproti pôvodnému plánu menej a zároveň by mali mať na prípravu zmien dlhší čas.

Konkrétne emisné limity pre osobné a úžitkové vozidlá by mali zostať na úrovni, ktorú už dnes obsahuje platná emisná norma Euro 6. Pokiaľ ide o nákladné autá, tieto limity by mali byť o niečo prísnejšie.

„Ja podporujem cieľ komisie, aby sme mali čistejšie autá a aby sme zlepšovali kvalitu ovzdušia, ale zároveň musíme byť veľmi opatrní. Nielen preto, že toto odvetvie predstavuje viac ako deväť percent HDP, 26 percent spracovateľského priemyslu a viac ako 20 percent exportu v krajine, ktorú najlepšie poznám,“ povedal Vondra.

Ďalšie dôležité správy

Európa je majstrom sveta v reguláciách. Zatiaľ čo sa hrá s otvoreným ohňom, predbieha ju Čína aj USA
Neprehliadnite

Európa je majstrom sveta v reguláciách. Hrá sa s otvoreným ohňom, predbieha ju Čína aj USA