Čína zostane kľúčovým trhom pre nemecké a európske firmy aj po zvýšení diverzifikácie dodávateľských reťazcov, predpokladá šéf Združenia nemeckých priemyselných a obchodných komôr (DIHK) Peter Adrian.

„Nemecká vláda a Európska únia majú, samozrejme, obavy, aby nevznikla nadmerná závislosť, ktorá by v konečnom dôsledku bola nevýhodná aj pre firmy,“ uviedol Adrian.

„Preto sa firmy snažia zvýšiť diverzifikáciu svojich dodávateľských reťazcov.“ Dodal však, že „Čína zostáva pre nemecké a európske spoločnosti najdôležitejším trhom v Ázii“.

Nemecká vláda v polovici júna predložila národnú bezpečnostnú stratégiu, po ktorej bude nasledovať špeciálna stratégia pre Čínu. Táto bezpečnostná stratégia považuje Čínu za partnera, ale aj za konkurenta a súpera. Preto kancelár Olaf Scholz načrtol politiku znižovania závislosti od čínskych surovín, obe ekonomiky by sa však nemali separovať.

Podľa Adriana je v záujme oboch strán, aby vytvorili rozumný rámec pre vzájomné ekonomické a obchodné vzťahy. Čína je takisto závislá od dobrých obchodných vzťahov s Nemeckom.

Berlín s podporou kancelára presadzuje, aby sa s nemeckými firmami v Číne zaobchádzalo spravodlivo. „Čína musí zaručiť aspoň taký prístup, aký sama dostáva u nás,“ uviedol Adrian. Šéf DIHK navštívil Čínu začiatkom júna.

Ďalšie dôležité správy

WA 25 archív Čiba - Na archívnej snímke z 13. januára 2023 modelka pózuje pri modele čínskeho výrobcu elektromobilov BYD počas autosalónu v Tokiu. Čínsky výrobca elektromobilov BYD zaznamenal za minulý rok 2022 strmý nárast príjmov, ktorý prekonal aj odhady analytikov. Ukázali to údaje z hlásenia automobilky pre burzu. FOTO TASR/AP

A model poses for photos with one of the latest vehicles from Chinese auto manufacturer BYD at the Tokyo Auto Salon, an industry event similar to the world's auto sh
Neprehliadnite

Nad európskymi elektromobilmi sa vznáša čínska búrka, varuje predseda predstavenstva Renaultu