Bitka o šoférov smeruje do finále

Nový prevádzkovateľ prímestskej autobusovej dopravy v Bratislavskom kraji nedokáže získať dostatočný počet šoférov vlastnými silami. S doterajším dopravcom, spoločnosťou Slovak Lines je tak nútený podpísať dohodu o spolupráci cez subdodávky. Kríza spojená s odstavením viacerých prímestských liniek v regióne sa tak zrejme čoskoro skončí. Pre Slovak Lines je to dôležitým víťazstvom, pretože bez aspoň nejakého podielu na prímestskej doprave v hlavnom meste by jej ostali už len marginálne výkony diaľkových liniek, ktoré by firmu s miliónovými tržbami zrejme neuživili.

Na snímke autobusy spoločnosti Arriva odstavené na parkovisku, ktoré od 15. novembra nahradia autobusového dopravcu Slovak Lines v Bratislavskom samosprávnom kraji v Bratislave 9. novembra 2021. FOTO TASR - Jaroslav Novák
Zdroj: Jaroslav Novák

Arrive sa nepodarilo získať dostatok šoférov ani štedrou motivačnou stratégiou. Novým vodičom sa málil jeden a pol tisícový plat s príplatkami a štvortisícovým náborovým bonusom. Firma sa pripravovala aj na to, že bude potrebné najať vodičov zo zahraničia. Verbovala nielen Ukrajincov, ale siahla ešte ďalej až do Uzbekistanu, kde najala 35 vodičov.

Personálna kríza je pritom len vyvrcholením vojny medzi dopravcami, ktorá sa začala prakticky zverejnením výsledkov verejného obstarávania Bratislavským samosprávnym krajom (BSK). Aprílové vyhodnotenie ponúk ukázalo, že 334 miliónovou ponukou nemecká Arriva podliezla ponuku konkurenčného Konzorcia Bratislava na čele so Slovak Lines o takmer 23 miliónov eur. Konzorcium výsledky obratom napadlo námietkami.

Od 15. novembra 2021 zabezpečuje prímestskú autobusovú dopravu v Bratislavskom samosprávnom kraji spoločnosť Arriva.
Neprehliadnite

Bitka o šoférov v Bratislave a okolí vrcholí: Arriva už robí nábor aj v Uzbekistane