Dôležitosť mileniálov na trhu práce je stále výraznejšia. Niektoré firmy však môžu mať problém nájsť v tejto skupine nových zamestnancov. Odvetvia ako cestovný ruch, textilný priemysel či poľnohospodárstvo sú totiž mimo záujmu mileniálov.
„Neustále rastúce odvetvie cestovného ruchu nie je pre týchto ľudí zaujímavé tak, ako napríklad bankovníctvo či pozície v HR,“ uviedla PR manažérka Profesie Nikola Richterová.
Generácia Y má záujem najmä o špecializované pracovné pozície a s požiadavkou vysokoškolského vzdelania. „Ich záujmy by mali sledovať najmä firmy so zamestnancami v zákazníckej podpore. Ukazuje sa, že až 42 percent uchádzačov, ktorí reagujú na Profesia.sk na tieto miesta, sú práve ľudia v tejto vekovej kategórii,“ doplnila N. Richterová.
Databáza životopisov tiež ukázala, že 84 percent mileniálov deklaruje, že ovláda angličtinu. „Jej znalosť je u mileniálov lepšia, ako je to pri generácii X, kde znalosť tohto jazyka uvádza zhruba 65 percent ľudí,“ priblížil portál.
Ešte väčší podiel anglicky hovoriacich má generácia Z, ktorú však významná účasť na trhu práce ešte len čaká.
„Lepšie jazykové znalosti potvrdzujú mileniáli v porovnávaní s generáciou X aj pri ovládaní nemčiny. V životopisoch uvádza jej ovládanie 53 percent mileniálov. Zaujímavosťou však je, že takýto pozitívny vývoj nemecky hovoriacich už nevidíme pri generácii Z. Naopak, môžeme usúdiť, že podiel ľudí, ktorí ovládajú nemecký jazyk sa pri mladších ročníkoch znižuje,“ dodala N. Richterová.