Miera aktívneho zapájania sa do chodu firmy dosiahla v Spojených štátoch najnižšiu úroveň za posledných 11 rokov. Februárový výskum spoločnosti Gallup odhalil, že iba 30 percent Američanov sa práci venuje naplno. Mnoho expertov sa snaží pochopiť príčiny tejto rastúcej krízy. Môže za to práca z domu, prepúšťanie či čoraz menšia lojalita zo strany zamestnávateľa? Zdá sa, že jedným z hlavných problémov je práca samotná a jej povaha, píše Business Insider.

Pre niektorých ľudí býva zamestnanie zmyslom života. Pre iných je spôsobom, ako zarobiť peniaze na zaplatenie účtov. V rámci prieskumu YouGov z roku 2021 mala iba približne polovica Američanov pocit, že ich práca je pre svet prínosom. Keď podľa nich nemá význam, tak ich nenapĺňa ani nebaví. S týmto tvrdením súhlasilo 56 percent respondentov.

Štúdia z roku 2021 zistila, že faktory ako zlí manažéri, vzťahy s kolegami a verejné dobro výrazne ovplyvňujú, či je práca pre zamestnancov zmysluplná. Aj výskum firmy Walo potvrdil, že zlé pracovné prostredie negatívne ovplyvňuje ich názor na užitočnosť pracovnej pozície.

Ľudia, ktorí vo svojej práci nachádzajú zmysel, chodia do práce častejšie a sú zdravší. Prieskum Great Place To Work z roku 2022 odhalil, že mileniáli a ženy mali trikrát väčšiu pravdepodobnosť zostať v zamestnaní, ak v ich očiach bude „viac než prácou“.

V analýze YouGov patrili medzi najzmysluplnejšie povolania tie v oblasti zdravotníctva, sociálnej pomoci a vzdelávania. Iné sektory vrátane médií, realít a predaja majú problém zamestnancom dokázať, že ich každodenná práca má význam. Mnohí zamestnanci z týchto odvetví začali svoje pozície nazývať „falošnými e-mailovými prácami“. Tento pojem opisuje kancelárske práce, ktoré spočívajú najmä v posielaní e-mailov bez produkovania akejkoľvek zmysluplnej hodnoty.

Ďalšie dôležité správy

Kancelárie sú plné frustrovaných ľudí.
Neprehliadnite

Mladší zamestnanci sa v práci trápia. Starší kolegovia sú na tom lepšie