Alyshia Hullová pracovala ako personalistka desať rokov. Za ten čas sa naučila, ako zamestnancom pomôcť presadiť sa, ale aj akému správaniu by sa mali radšej vyvarovať. V článku pre Business Insider vybrala tri najhoršie prehrešky, ktoré môžu na pracovisku pôsobiť kontraproduktívne:
1. Osobný život si nechajte pre seba
Hullová klientom vždy zo všetkého najviac prízvukuje, aby si príhody z osobného života nechávali pre seba. Chápe, že je ľahké sa s kolegami zblížiť, keď s nimi takmer denne trávite osem hodín. „Pamätajte, že to z nich automaticky nerobí vašich priateľov,“ varuje expertka.
Zdieľanie príliš veľa osobných informácií spôsobuje v pracovnom prostredí väčšinou viac škody než úžitku, pretože umožňuje kolegom vytvárať si rôzne nesprávne závery a rozhodovať za vás.
Hullová sa raz jednému zo spolupracovníkov medzi rečou zdôverila, že má problémy s autom. O pár mesiac nato sa jej naskytla príležitosť získať lepšiu pozíciu, ktorá si vyžadovala časté cestovanie. Keď o podmienkach rokovala s nadriadeným, spomenul si, že sa k nemu doniesli správy o jej problémoch s autom, a vyjadril obavy z možných komplikácií. „Tú prácu som nakoniec nedostala,“ dodala Hullová.
2. Nebuďte príliš skromný
Skromnosť sa podľa expertky na pracovisku „nenosí“. Nemá tým ale na mysli, aby ste sa zrazu začali správať namyslene a myslieť si, že ste lepší než ostatní. Hullová verí v láskavosť a empatiu, no zároveň je dobré nenechať ľudí, aby vám skákali po hlave. Pri porovnávaní s ostatnými by ste sa takisto nemali dávať na posledné miesto.
Mnoho úspešných ľudí má tendenciu o svojich úspechoch hovoriť priamo. Práve vďaka tomu je pre nich jednoduchšie získať si pozornosť vedenia a spolu s ňou aj vytúžené povýšenie.
3. Na firemných podujatiach sa dlho nezdržujte
Pokiaľ ich sama neorganizuje, Hullová sa na firemných večierkoch a podujatiach nezvykne zdržať dlhšie než jednu či dve hodiny. V prvom prípade bola neraz svedkom toho, ako si zamestnanci vinou alkoholu spôsobili problémy. Keďže sa podujatia často organizujú mimo priestorov kancelárií, ľudia majú navyše v rámci komunikácie tendenciu zabúdať na dodržiavanie pracovnej etikety, čo vedie k mnohým nepríjemným situáciám.