Nedostatok kvalifikovaných pracovníkov motivuje firmy k inovatívnym formám pracovných ponúk. Či sa však uchádzačov rozhodnú zaujať videom, vtipným nadpisom alebo rovno celou kampaňou, musia dodržiavať pravidlá písania pracovných inzerátov. V opačnom prípade im hrozia nielen sankcie zo strany kompetentných orgánov, ale aj povinnosť zaplatiť uchádzačom odškodné či ešte nižší záujem schopných pracovníkov.

Pravidlo číslo jeden: Pracovný inzerát musí obsahovať informáciu o sume základnej zložky mzdy

Napriek tomu, že ide o zákonnú povinnosť, spoločnosti na ňu podľa skúseností pracovných portálov zvyknú často zabúdať. „Najmä firmy, ktoré prichádzajú prvýkrát do kontaktu s hľadaním nových kandidátov nemajú žiadne skúsenosti,“ približuje situáciu PR manažérka spoločnosti Kariéra Katarína Tešla.

Partner advokátskej kancelárie Havel and partners Ondřej Majer zase vysvetľuje, že význam stanovenia tejto povinnosti spočíva v tom, aby bola nastavená suma, ktorú nesmie pri uzatváraní pracovnej zmluvy zamestnávateľ „podliezť“.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa