Napriek tomu sa ich tradičné banky mimoriadne obávali. „Nezaujímajú ich primárne peniaze, ide im o dáta o tom, kedy a ako klienti nakupujú. To je svätý grál, vďaka tomu môžu cieliť reklamu ešte oveľa presnejšie ako doteraz,“ vysvetľuje Kasey Byrne z analytickej spoločnosti Cardlytics.

Banky tieto transakčné údaje majú, dokonca v obrovských objemoch a za dlhú históriu. Nepredávajú síce reklamu, no aj tak stále ostáva otázka: prečo ich nevyužívajú viac? Vďaka nim by vedeli ukázať, že naozaj dobre poznajú svojho klienta a vedia mu ponúknuť presne to, čo potrebuje, a v pravý čas.

Ako zjednodušiť život

„Big Data je síce populárny koncept, ale žiadna kamenná banka sa ho zatiaľ nenaučila poriadne využívať,“ hovorí Marek Šupa, CEO rozbiehajúcej sa 365.bank. Tá je podobne ako množstvo iných digitálnych bánk primárne smartfónová a jej cieľom je práve využiť informácie o klientovi na to, aby mu spríjemnili život.

Jeden príklad za všetky: kým tradičné banky ponúkajú informácie o bežnom zostatku na účte v danej chvíli, 365.bank, ak ju klient využíva ako hlavnú banku, mu zakaždým ponúkne údaj, ktorý hovorí, koľko 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa