Francúzsky koncern LVMH, ktorý je popredným svetovým výrobcom luxusných tovarov, v 1. polroku prudko zvýšil tržby aj zisk.

Dôvodom bolo výrazné oživenie dopytu po minuloročnom prepade spôsobenom pandémiou.

Čistý zisk koncernu, medzi ktorého značky patria napríklad Moet a Louis Vuitton, za prvých šesť mesiacov 2021 dosiahol 5,3 miliardy eur. To bol desaťnásobok v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. V porovnaní s 1. polrokom 2019 zisk vyskočil o 62 percent.

Prevádzkový zisk sa zoštvornásobil na 7,6 miliardy eur. Tržby medziročne vzrástli o 53 percent a prekonali očakávania analytikov.

„Prvá polovica tohto roka predstavuje návrat k silnej rastovej dynamike po roku 2020 výrazne narušenom globálnou pandémiou,“ uviedla skupina.

„LVMH má za sebou skvelý prvý polrok a žne úžitok z toho, že neprestal inovovať a investovať ani počas pandémie, aj keď bol uprostred globálnej krízy,“ uviedol šéf koncernu Bernard Arnault.

omega
Neprehliadnite

Swiss made vracia úder, švajčiarske luxusné hodinky trhajú rekordy