Stále viac pracovníkov zdieľa príspevky na sociálnych sieťach v mene zamestnávateľa. Mnohé firmy objavili marketingový potenciál v osobných profiloch zamestnancov na platformách ako X, LinkedIn či Instagram, povzbudzujú ich k zdieľaniu pozitívnych správ o spoločnosti. „Zamestnanci sú najlepšími a najautentickejšími influencermi organizácie,“ hovorí marketingový riaditeľ softvérovej spoločnosti Sprout Social Scott Morris.

Pre zamestnávateľov sú takéto programy atraktívne. Ľudia dôverujú viac priateľom a rodine než spoločnostiam, takže keď zamestnanci vytvárajú odľahčené príspevky o produktoch, je to rýchla cesta k efektívnejšej propagácii, uvádza Financial Times.

Keď texaská softvérová spoločnosť Simpli.fi spustila v roku 2023 takýto program, S. Morris uvádza, že ušetrila takmer 90-tisíc dolárov na marketingu. Ďalšia spoločnosť, ktorá zaviedla niečo podobné, softvérová skupina Ivanti, si takto prišla na 500-tisíc dolárov ročne. Využila zamestnancov na oslovenie väčšieho počtu zákazníkov a vytvorenie autentických spojení. Jeden zamestnanec Ivanti vytvoril na LinkedIn príspevok schválený spoločnosťou, ktorý zdôraznil „výnimočné zamestnanecké skúsenosti“ a ďalšie benefity pre zákazníkov. Iný písal o firemnej kultúre a o tom, aké je to pracovať v spoločnosti. Zamestnanci Ivanti boli motivovaní zúčastniť sa programu, pričom tí, ktorí dosiahli najväčší vplyv, získali každý štvrťrok až 500 libier (594 eur) na odmenách alebo darčekových poukazoch na Amazon.

Či sú zamestnanci platení za propagáciu na sociálnych sieťach, závisí od spoločnosti, hovorí docentka na Ted Rogers School of Management Jenna Jacobsonová. „Niektoré firmy majú formálne dohody [o platbe],“ hovorí, pričom sa zvyčajne týkajú príspevkov schválených zamestnávateľom. V iných firmách sú programy neplatené. To však neznamená, že z toho zamestnanci nič nemajú: podľa Hinge Research Institute 86 percent zamestnancov zapojených do takéhoto programu zaznamenalo pozitívny vplyv na ich kariéru, napríklad rozšírením siete kontaktov alebo udržaním kroku s trendmi v odvetví.

Ďalšie dôležité správy

AI PC
Neprehliadnite

Z boja o talenty v oblasti AI vzišli skutoční víťazi s miliónovým balíkom a akciami k tomu