Čínsky internetový gigant Alibaba Group Holding vykázal za prvý štvrťrok svojho finančného roka 2023/2024 lepšie ako očakávané výsledky. Jeho tržby vzrástli až o 14 percent napriek spomaleniu čínskej ekonomiky, ku ktorému prispelo aj utlmenie domácej spotreby.
Tržby skupiny za tri mesiace do konca júna 2023 vzrástli na 234,16 miliardy jüanov (29,63 miliardy eur), zatiaľ čo analytici predpovedali, že dosiahnu 223,75 miliardy jüanov. Čistý zisk sa medziročne zvýšil o 51 percent na 34,3 miliardy jüanov. Upravený zisk pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) stúpol o 27 percent na 52,05 miliardy jüanov a prekonal odhady na úrovni 44,77 miliardy jüanov.
Alibaba je kľúčovým hráčom v čínskej digitálnej ekonomike a prevádzkovateľom veľkej online nákupnej platformy. Výsledky skupiny sa preto považujú za barometer domácej spotreby.
Údaje začiatkom tohto týždňa ukázali, že spotrebiteľské ceny v Číne v júli klesli medziročne o 0,3 percenta. Takzvaná deflácia predstavuje hrozbu pre širšiu ekonomiku, keďže spotrebitelia majú tendenciu odkladať nákupy v nádeji na ďalšie zníženie cien.
Výsledky Alibaby prichádzajú v čase, keď sa púšťa do najväčšej reštrukturalizácie vo svojej histórii. Plán, ktorý zverejnila spoločnosť koncom marca, zahŕňa rozdelenie skupiny na šesť odlišných subjektov. Okrem cloud computingu a elektronického obchodu patrí Alibaba medzi kľúčových hráčov v širšom technologickom ekosystéme v Číne s prevádzkami v oblasti logistiky, médií, zábavy a umelej inteligencie. Rozhodnutie o rozdelení nasleduje po dvoch rokoch zásahov regulačných úradov proti čínskemu technologickému sektoru vrátane zastavenia prvotnej verejnej ponuky akcií finančnej dcéry spoločnosti Alibaba Ant Group v Hongkongu v roku 2020.