Holandsko-britský výrobca spotrebného tovaru Unilever predá svoju čajovú divíziu Ekaterra investičnému fondu CVC Partners za 4,5 miliardy eur. Divízia zahŕňa 34 značiek čajov, vrátane Lipton, Pukka a Tazo, oznámil Unilever.
Unilever už pred viac ako dvoma rokmi začal prehodnocovať budúcnosť svojej divízie čajov a uviedol, že by mohol divíziu čiastočne alebo úplne predať.
Zefektívnenie podnikania
Šéf Unileveru Alan Jope sa snaží zefektívniť podnikanie skupiny, ktorá ponúka širokú škálu výrobkov, od mydla po zmrzlinu. Predaj by mal byť dokončený v druhej polovici budúceho roka.
Unilever ako investícia s potenciálom. Vďaka COVID-19
Minulý rok tržby divízie Ekaterra boli približne dve miliardy eur. Unilever si však aj po predaji ponechá svoje čajové aktivity v Indii a Indonézii a spoločný podnik na výrobu baleného čaju so spoločnosťou PepsiCo.
Predajom sa Unilever zbavuje podniku, ktorý niekoľko rokov brzdil jeho zisk, pretože dopyt po čiernom čaji klesá a chute spotrebiteľov sa menili, napísala agentúra Reuters.
Zmena smeru firmy
Jope je pod tlakom, aby zmenil smer vývoja Unileveru, ktorého akcie strácajú a firma bojuje s konkurenciou na rozvíjajúcich sa trhoch, ktoré sú najväčším zdrojom ich tržieb. Jope plánuje zamerať firmu na vyššie rastové oblasti ako potraviny rastlinného pôvodu, výživu a prémiovú kozmetiku.
Unilever možno nevytvorí centrálu v Británii, ak Holandsko zavedie novú daň
Európsky investičný gigant CVC podľa svojich internetových stránok vlastní majetok za približne 165 miliard amerických dolárov. Investuje do prestížnych značiek a výrobcov potravín a nápojov.
Medzi jeho majetok patrí seriál automobilových pretekov Formula 1, švajčiarsky výrobca hodiniek Breitling, indonézsky výrobca občerstvenia GarudaFood a české pivovary StarBev.