Čínsky internetový gigant Baidu vykázal za 2. štvrťrok 2023 väčší ako očakávaný nárast tržieb. Podporili ho výdavky na digitálnu reklamu po uvoľnení obmedzení spojených s pandémiou.

Spoločnosť, prezývaná aj čínsky Google, zaznamenala za tri mesiace do konca júna 2023 nárast tržieb o 15 percent na 34,06 miliardy jüanov (4,29 miliardy eur), zatiaľ čo analytici jej predpovedali tržby 33,28 miliardy jüanov.

Čistý zisk Baidu sa v sledovanom období zvýšil o 43 percent na 5,2 miliardy jüanov. Upravený zisk na akciu stúpol na 22,55 jüanov z 15,79 jüanov za akciu pred rokom.

Baidu podobne ako Alibaba Group a Tencent Holdings zaznamenal oživenie v oblasti reklamy a spotrebiteľských výdavkov po skončení sa pandemických blokád. A to aj napriek čoraz väčším turbulenciám, ktoré zasiahli druhú najväčšiu svetovú ekonomiku v uplynulých mesiacoch – od tvrdohlavo vysokej nezamestnanosti až po krízu v realitnom sektore.

Investori sa zatiaľ zameriavajú na ambície Baidu v oblasti umelej inteligencie (AI) po tom, ako čínska spoločnosť v marci predstavila súpera ChatGPT s názvom Ernie.

V júni spoločnosť vyhlásila, že Ernie prekonal ChatGPT v niekoľkých smeroch. Ale aj Tencent minulý týždeň uviedol, že jeho vlastný model je už jedným z najlepších v Číne, zatiaľ čo Alibaba integruje svoju AI podobnú ChatGPT do vlastných aplikácií.

Baidu dúfa, že jeho aplikácia sa po rokoch investícií, výskumu a vývoja stane jednou z najžiadanejších na domácom trhu a priláka používateľov späť z platforiem typu WeChat spoločnosti Tencent.

Baidu so sídlom v Pekingu sa v ostatných rokoch snažil posunúť sa z vyhľadávacej a marketingovej firmy smerom k poskytovateľovi technológií, ako sú AI a autonómne riadenie. Oddelenie cloud computingu sa stalo motorom jeho rastu počas blokád.

Ďalšie dôležité správy

WA 9 Peking - Zamestnanci nakladajú balíky na pás v sklade pre čínskeho internetového predajcu JD.com v Pekingu v stredu 11. novembra 2020. Očakáva sa, že čínski spotrebitelia počas tzv. Sigles' Day (Dňa nezadaných), ktorý je najrušnejším on-line nákupným dňom na svete,  utratia desiatky miliárd za nákup od čerstvých potravín až po luxusný tovar v čase, keď sa krajina spamätáva z pandémie koronavírusu. Singles' Day vytvorili v 90. rokoch minulého storočia čínski študenti vysokých škôl ako altern
Neprehliadnite

Čínski internetoví predajcovia ponúkajú pre ekonomickú krízu lacnejší tovar