Ak manažér pôsobí v oblasti ľudských zdrojov 36 rokov, o správaní zamestnancov dokáže hovoriť veľa. Michael Doolin, ktorý pôsobil v takých firmách ako PwC, British Airways a DPD, je presvedčený, že polovica pracovnej sily prichádza do zamestnania, aby odviedla dobrú prácu, a jednoducho chce na konci dňa počuť „ďakujem“. Príliš veľa zamestnávateľov napriek tomu neuznáva, že jednoduché poďakovanie môže udržať záujem ľudí o danú pozíciu.

Podľa odborníka je vhodné, aby zamestnanci dostávali spätnú väzbu častejšie ako len raz ročne. „Mala by to byť neustále prebiehajúca debata medzi vami a vaším šéfom. Môj bývalý šéf mal skvelé motto: nemali by byť žiadne prekvapenia,“ hovorí M. Doolin pre Business Insider.

Ak ale šéf nehovorí nahlas o výkone zamestnancov, skúsený personalita zhrnul šesť znakov, ktoré svedčia o tom, že aj tak podávajú dobrý výkon v práci.

Efektívnosť

Jednoduchosť, s akou dokážete vykonávať prácu, nech je akokoľvek náročná alebo nepríjemná, môže byť dobrým indikátorom výkonu, hovorí M. Doolin. „Ak počet vašich e-mailov klesá, alebo ak máte na konci dňa, týždňa alebo mesiaca viac voľného času, dosiahli ste nadpriemerné výsledky.“

Správne plánovanie

Plánovanie je znakom toho, že pracujete dobre, poznamenáva odborník. Nechávať veci na poslednú chvíľu a dávať uponáhľané odpovede nevyvoláva podľa neho dojem kompetentnosti.

Pozitívna spätná väzba

Ak dostávate pozitívne komentáre od kolegov, klientov a zákazníkov týkajúce sa pracovných záležitostí, je to znak, že robíte veci správne.

Angažovanosť

Jedným z najväčších ukazovateľov výkonu je, ako ste angažovaní v práci, hovorí M. Doolin. Angažovanosť sa môže prejaviť rôznymi spôsobmi: dochádzka, vzhľad, spolupráca s kolegami, všeobecná intelektuálna zvedavosť alebo účasť na stretnutiach, zhromaždeniach alebo konverzáciách na pracovisku.

Prinášanie riešení, nie problémov

„Ak podávate dobrý výkon v práci, pravdepodobne prichádzate s riešeniami, nie s problémami,“ poznamenáva personalista. Nápady sú podľa neho vhodné predniesť na stretnutiach, a ak urobíte chybu, priznáte ju a nájdete riešenie.

Zvedavosť

Dôležitým znakom, že práca ide dobre, je, ak ste zvedaví. Budete klásť otázky a budete sa chcieť učiť. „Môžete spochybňovať interné procesy, napríklad prečo sa veci robia určitým spôsobom, a pátrať po tom, ako odstrániť prekážky a vytvoriť príležitosti. To ukazuje, že ste zvedaví,“ hovorí M. Doolin.

Ďalšie dôležité správy

Row of business people waiting for an interview. Concept about business and professions
Neprehliadnite

Personalisti prezradili, ktorá zručnosť na pohovore výrazne zvyšuje šance na úspech