Sony a KIRKBI, rodinná investičná firma stojaca za Legom, investujú 2 miliardy dolárov do výrobcu Fortnite Epic Games. Ide o masívnu dohodu zdôrazňujúcu nadšenie veľkých firiem z takzvaného metaverza.
Táto transakcia by ocenila výrobcu hier Epic Games na 31,5 miliardy dolárov a prichádza po tom, čo Epic Games a Lego oznámili plány na spoločný vývoj „rodinného“ metaverza pre deti.
Sony vloží do spoločnosti jednu miliardu dolárov a KIRKBI investuje rovnakú sumu.
Zmeníme budúcnosť
„Časť našich investícií je zameraná na trendy, o ktorých veríme, že ovplyvnia budúci svet, v ktorom budeme my a naše deti žiť,“ uviedol v pondelok vo vyhlásení Soren Thorup Sorensen, generálny riaditeľ spoločnosti KIRKBI.
„Táto investícia urýchli našu angažovanosť vo svete digitálneho hrania a sme radi, že investujeme do Epic Games, aby sme podporili ich cestu ďalšieho rastu s dlhodobým zameraním na budúci koncept metaverza.
Vznikajúca bublina okolo metaverza - navrhovanej siete obrovských virtuálnych svetov, v poslednej dobe strhla aj korporátny svet.
Začalo to Facebookom
Facebook odštartoval tento trend premenovaním sa na Meta a niekoľko veľkých značiek vrátane JPMorgan, Samsung a Nike začalo s touto technológiou experimentovať.
Spoločnosti ako Epic Games a Roblox hovoria o budovaní metaverza už dlho.
Epic Games sa okrem hier rozširuje aj do iných foriem zábavy a organizuje hudobné koncerty umelcov ako Travis Scott a Marshmello.
Generálny riaditeľ Epic Games Tim Sweeney povedal, že nové prostriedky pomôžu spoločnosti „urýchliť našu prácu na vybudovaní metaverza“.