Spolu so snahou spoločností prilákať zamestnancov späť do kancelárií vznikol nový fenomén. Pracovníci, ktorých vedenie núti chodiť do práce, do nej síce chodia, ale počas krátkeho pobytu na pracovisku takmer nepracujú. Upozorňuje na to portál HuffPost.
Stratégia dostala anglické pomenovanie „coffee badging“. Zamestnanec sa ukáže na pracovisku na nevyhnutný čas, čím sa stáva viditeľným. Pobyt v kancelárii však vyplní tým, že si dá s kolegami kávu, podebatuje s nimi, prípadne sa poprechádza pred šéfovou kanceláriou. Akonáhle splní povinnosť byť osobne prítomný aspoň istú časť dňa, beží pracovať domov.
Podľa správy spoločnosti OwlLabs sa takto správa 58 percent zamestnancov amerických firiem, ktorí vykonávajú hybridnú prácu. Ďalších osem percent prejavilo záujem stratégiu vyskúšať. V prípade mileniálov je tento podiel dokonca až 63 percent.
Problém môže nastať vtedy, keď začne manažment vyhodnocovať produktivitu a pracovnú efektivitu na základe toho, koľko času človek na pracovisku strávil. Odborníci pritom odporúčajú vziať do úvahy aj spôsob, ktorým zamestnanec čas na pracovisku napĺňa. Niekto môže tráviť v práci nezmyselne niekoľko hodín, iný naplní efektívnou činnosťou aj hodinu prítomnosti na pracovisku.
Firmy sa v priebehu posledných rokov snažia hľadať kompromisy, ktoré by jednak donútili zamestnancov chodiť na pracovisko, no zároveň by im ponechali časť toho, na čo si v uplynulých rokoch zvykli. Mnohí totiž uprednostňujú prácu z domu natoľko, že ak by mali možnosť, do práce by vôbec nechodili. Jedným z receptov je stanoviť konkrétne časové rozmedzie a konkrétne dni, počas ktorých sa od pracovníkov očakáva prítomnosť na pracovisku.