Najpredávanejšou značkou nových osobných automobilov bola v prvom polroku tohto roka v Európskej únii značka Volkswagen. Za prvých šesť mesiacov sa jej v štátoch únie predalo 597,8 tisíca kusov.

V medziročnom porovnaní ide o viac ako pätinový nárast. Vyplýva z údajov zverejnených Európskou asociáciou výrobcov automobilov.

Druhé miesto obsadila značka Toyota s predajom 349,3 tisíca kusov. V rovnakom období minulého roka to pritom bolo necelých 318,3 tisíca áut, značka tak rástla o takmer 10 percent.

Tretia priečka patrí značke Renault. Pre jej kúpu sa od januára do konca júna aktuálneho roka rozhodlo 329,5 tisíca obyvateľov únie. Medziročne to predstavuje nárast o necelých 20 percent. Tristotisícový polročný predaj ešte prekročila značka Peugeot.

V celej Európskej únii sa za prvý polrok predalo 5,4 milióna nových osobných áut. Registrácie sa medziročne zvýšili o 18 percent. Zlepšenie podľa asociácie naznačuje, že európsky automobilový priemysel sa zotavuje z prerušení dodávok spôsobených pandémiou.

Kumulatívne objemy sú však v porovnaní s rokom 2019 stále nižšie o 21 percent. Väčšina trhov regiónu v prvých šiestich mesiacoch tohto roka vzrástla výrazne, z najväčších dominuje Španielsko.

Ďalšie dôležité správy

WA 21 archív Berlín - Na archívnej snímke zo 14. marca 2023 logo nemeckej automobilky Volkswagen (VW) sa nachádza na elektromobile I.D. Buzz počas tlačovej konferencie spoločnosti VW v Berlíine. Nemecká automobilová skupina Volkswagen (VW) zaznamenala v 1. polroku 2023 pokles zisku. Prispeli k tomu rast výrobných nákladov, negatívne kurzové vplyvy aj dôsledky odchodu z Ruska. FOTO TASR/DPA 

ARCHIV - 14.03.2023, Berlin: Das VW Logo an einem I.D. Buzz ist vor der Volkswagen AG Jahres Pressekonfer
Neprehliadnite

Volkswagen má v Nemecku problémy. Dosah na výrobu na Slovensku zatiaľ nepoznáme