Firmy hľadajú spôsoby, ako prilákať nové talenty a udržať si najlepších zamestnancov. Technologické spoločnosti spolu s bankami a farmaceutickými firmami v týchto pretekoch zatiaľ podľa portálu Euronews vedú.
V roku 2014 sa Apple a Facebook stali prvými veľkými americkými podnikmi, ktoré zamestnankyniam začali prispievať na zmrazenie vajíčok. „Naďalej rozširujeme ponuku benefitov pre ženy vrátane dlhšej materskej dovolenky, kryokonzervácie a uskladňovania vajíčok,“ uviedol vtedy Apple.
Príspevok na nemedicínske zmrazenie vajíčok neskôr po jeho vzore zaviedlo mnoho ďalších firiem – medzi nimi aj Google, Yahoo a Netflix. Podľa poradenskej firmy Mercer tento benefit v roku 2023 ponúkalo 19 percent amerických spoločností, čo predstavuje trojpercentný nárast oproti roku 2022.
V Európe ide o menej bežnú prax. V Spojenom kráľovstve poskytujú finančnú podporu zamestnancom podstupujúcim liečbu neplodnosti napríklad banka Natwest, dodávateľ energie Centrica a právnické firmy Clifford Chance a Cooley. Vo Švajčiarsku zas farmaceutická firma Merck. Švédsky hudobný gigant Spotify takisto zaviedol podobnú politiku.
Niektorí etici v súvislosti s novým benefitom vyjadrili obavy o reprodukčnú autonómiu žien. Ak zamestnankyne cítia tlak, aby odložili materstvo, zmrazovanie vajíčok môže podľa expertov brániť dosahovaniu rodovej rovnosti na pracovisku. Zatiaľ čo niektoré ženy odkladajú materstvo z kariérnych dôvodov, je dôležité poznamenať, že mnohé motivujú iné faktory napríklad absencia partnera, dodala antropologička Marcia C. Inhornová.