Najlepší výkonní riaditelia sa vyznačujú jednou kľúčovou vlastnosťou, tvrdí šéf JPMorganu Jamie Dimon. Zatiaľ čo niektorí lídri zlenivejú, tí skvelí sa nezabúdajú ďalej vzdelávať. „Musia byť zvedaví a klásť milión otázok. Učia sa od konkurentov aj klientov,“ citoval Dimona portál CNBC.

Stretávanie sa s klientmi a konkurentmi je jednou z jeho vlastných priorít. Dokáže od nich totiž z prvej ruky získať informácie o oblastiach, v ktorých jeho spoločnosť exceluje alebo zlyháva. „Vždy hovorím klientovi – keď sa nám posťažujete, urobíte nám láskavosť. Ak vás trápime, pravdepodobne trápime ďalších desať- či stotisíc ľudí,“ vysvetlil Dimon. Riaditelia, ktorí sú celý čas zavretí v kancelárii, robia podľa neho obrovskú chybu.

Aj šéf Amazonu Andy Jassy je presvedčený, že zvedavá myseľ je znakom tých najúspešnejších lídrov a zamestnancov. „Musíte intenzívne hľadať spôsoby, ako sa učiť niečo nové,“ povedal vo videu, v ktorom prezradil 16 zásad správneho vedenia spoločnosti. Najväčší rozdiel medzi ľuďmi s úspešnými kariérami a tými, ktorí stagnujú, je neustála túžba po vedomostiach a sebazdokonaľovaní, dodal.

Ďalšie dôležité správy

FILE - In this April 2, 2014 file photo, Microsoft CEO Satya Nadella gestures during the keynote address of the Build Conference in San Francisco. Microsoft plans to offer a glimpse of its vision for Windows on Tuesday, Sept. 30, 2014, as Nadella seeks to redefine the company and recover from missteps with its flagship operating system. (AP Photo/Eric Risberg, File)
Neprehliadnite

Ako efektívne viesť firmu? Šéf Microsoftu prezradil šesť kľúčových zásad