Najlepší výkonní riaditelia sa vyznačujú jednou kľúčovou vlastnosťou, tvrdí šéf JPMorganu Jamie Dimon. Zatiaľ čo niektorí lídri zlenivejú, tí skvelí sa nezabúdajú ďalej vzdelávať. „Musia byť zvedaví a klásť milión otázok. Učia sa od konkurentov aj klientov,“ citoval Dimona portál CNBC.
Stretávanie sa s klientmi a konkurentmi je jednou z jeho vlastných priorít. Dokáže od nich totiž z prvej ruky získať informácie o oblastiach, v ktorých jeho spoločnosť exceluje alebo zlyháva. „Vždy hovorím klientovi – keď sa nám posťažujete, urobíte nám láskavosť. Ak vás trápime, pravdepodobne trápime ďalších desať- či stotisíc ľudí,“ vysvetlil Dimon. Riaditelia, ktorí sú celý čas zavretí v kancelárii, robia podľa neho obrovskú chybu.
Aj šéf Amazonu Andy Jassy je presvedčený, že zvedavá myseľ je znakom tých najúspešnejších lídrov a zamestnancov. „Musíte intenzívne hľadať spôsoby, ako sa učiť niečo nové,“ povedal vo videu, v ktorom prezradil 16 zásad správneho vedenia spoločnosti. Najväčší rozdiel medzi ľuďmi s úspešnými kariérami a tými, ktorí stagnujú, je neustála túžba po vedomostiach a sebazdokonaľovaní, dodal.