Čínsky internetový gigant Alibaba v nedeľu oznámil, že jeho platformy Tmall a Taobao zaznamenali medziročný rast tržieb počas tohtoročného Singles' Day 11. novembra, ktorý je najrušnejším on-line nákupným dňom na svete. Podľa správy webu Alibaba Alizila približne štyristo značiek vykázalo hrubú hodnotu tovaru viac ako 12,84 milióna eur.

Jeho konkurent JD.com oznámil, že objem transakcií, objednávok a počet užívateľov počas festivalu dosiahli vysoké hodnoty bez toho, aby poskytol konkrétne čísla. Uviedol len, že vyše 60 značiek na jeho platformách zaznamenalo tržby viac ako 130 miliónov eur, pričom takmer 20-tisíc značiek zaznamenalo viac ako trojnásobný nárast objemu transakcií v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka.

Singles' Day ako marketingový nástroj

Singles' Day vytvorili v 90. rokoch minulého storočia čínski vysokoškoláci ako alternatívu k Valentínovi pre ľudí bez partnerov. Alibaba si z neho urobil svoj marketingový nástroj, keď zorganizoval 11. novembra 2009 na svojich platformách prvý 24-hodinový nákupný festival. Cieľom bolo zvýšiť odbyt v tejto časti roka, ktorá je v Číne z hľadiska maloobchodného predaja slabou sezónou.

Pôvodne 24-hodinová udalosť sa rozšírila na týždne propagačných akcií. Alibaba tento rok už druhýkrát nezverejnil hodnotu svojich tržieb počas nákupného festivalu, ktorý oslávil 15. výročie. Minulý rok, keď predaj zasiahli blokády spojené s pandémiou v Číne, bol prvý bez údajov o tržbách.

Ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery

Analytici pozorne sledujú Singles' Day ako ukazovateľ spotrebiteľskej dôvery a očakávaní v oblasti tržieb. Tento rok sú spotrebiteľské výdavky v Číne utlmené, keďže ekonomika flirtovala s defláciou a stále sa zotavuje z pandémie.

Alibaba vyvíjal tlak na obchodníkov, aby tento rok ponúkali čo najnižšie ceny. Koncom októbra oznámil, že počas Singles' Day ponúkne na svojom trhu 80 miliónov produktov za najnižšie ceny. Snaží bojovať proti rivalom, ako sú Douyin a Pinduoduo, ktorí v predchádzajúcich rokoch zmenili prostredie čínskeho elektronického obchodu celoročnou ponukou lacnejších a zľavnených položiek.

Prieskum spoločnosti Bain & Company minulý týždeň odhalil, že 77 percent z tritisíc respondentov plánovalo minúť menej alebo rovnakú sumu na Deň nezadaných ako minulý rok vzhľadom na neistotu v ekonomike.

Vrátenie objednávok

Bain & Company odhaduje, že vlani dosiahla celková hodnota tovaru predaného počas 11. novembra 147,6 miliardy eur. Hoci niekoľko poradenských spoločností predpovedalo, že rast objemu predaja počas tohoročného Singles' Day naprieč platformami sa bude pohybovať od 14 percent do 18 percent, čo by bol prvý návrat k dvojcifernému rastu od pandémie, na konečný obraz o predaji bude potrebný dlhší čas. Tieto čísla zohľadňujú totiž hodnotu zadaných objednávok a nezahŕňajú sumu, ktorá bude neskôr vrátená.

Analytici a predstavitelia odvetvia očakávajú, že miera vrátenia tovaru bude tento rok vysoká, keďže spotrebitelia nakupujú viac, aby získali väčšie zľavy pri pokladni a potom vrátia položky, ktoré nepotrebujú.

Predpovedali tiež, že položky súvisiace so zdravím životným štýlom budú mať lepšie výsledky. Alibaba napríklad uviedol, že predaj cestných bicyklov vyskočil o 300 % počas prvej hodiny predaja.

Ďalšie dôležité správy

A doorman holds the door for a shopper at a Michael Kors store at the Cincinnati Premium Outlets, Friday, Nov. 27, 2015, in Monroe, Ohio. Early numbers aren’t out yet on how many shoppers headed to stores on Thanksgiving. But it’s expected that more than three times the number of people who shopped on Thanksgiving will venture out to shop on the day after the holiday known as Black Friday. (AP Photo/John Minchillo)
Neprehliadnite

Čakajú nás rekordné zľavy, ktoré odštartujú cestu za nižšou infláciou