Čínskemu internetovému predajcovi Alibaba v štvrťroku do konca júna medziročne klesol čistý zisk o 27 percent na približne 3,35 miliardy dolárov, avšak prekonal očakávania. Spoločnosť to uviedla vo svojej dnešnej výsledkovej správe. Tržby pre klesajúcu spotrebu v Číne naopak zaostali za očakávaním.
Tržby sa zvýšili o štyri percentá na 33,93 miliardy dolárov, zatiaľ čo analytici čakali 34,74 miliardy dolárov. Tržby domácej časti firmy klesli o percento, aj keď objednávky vykázali rast dvojciferným tempom. Tržby v cloude stúpli o šesť percent na 3,70 miliardy dolárov, čo predstavuje zrýchlenie proti trojpercentnému rastu v predchádzajúcom štvrťroku. Pomohla mimo iného silná dopyt po produktoch súvisiacich s umelou inteligenciou.
Veľkí čínski internetoví predajcovia sa museli uchýliť k výrazným zľavám a propagačným akciám, aby prilákali zákazníkov. To potom znížilo marže v celom maloobchodnom sektore.
„Pokles výdavkov v Číne je skutočný. Spotrebitelia menej míňajú, obmedzujú nákupy a správajú sa racionálnejšie,“ uviedol analytik spoločnosti M Science Vinci Zhan.
Hospodárske zotavenie sa v Číne zastavilo. Druhú najväčšiu ekonomiku sveta naďalej trápi slabý trh s nehnuteľnosťami a ľudia majú obavy, či si udržia zamestnanie. To oslabuje kúpnu silu a spotrebiteľskú dôveru.
Alibaba čelí tiež tvrdej konkurencii, vrátane JD.com a maloobchodných platforiem zameraných na zľavy, ako je Pinduoduo firmy PDD Holdings a Douyin vlastnený spoločnosťou ByteDance