Spotrebitelia po mesiacoch vyšli z lockdownov a nevedia sa dočkať, kedy minú svoje peniaze na luxusnú módu a doplnky. Značky využívajú ich kúpnu silu, aby sa ich produkty stali ešte nákladnejšími a exkluzívnejšími, píše Reuters.

Módni blogeri už zverejnili svoje predpovede

Blogeri z čínskej platformy Xiaohongshu predpovedajú, že Gucci, hlavný producent zisku spoločnosti Kering, zdvihne ceny už od piatku. Cena jej malej Marmont tašky cez rameno, ktorá momentálne stojí 2 287 eur, by podľa odhadov mohla stúpnuť o 3 percentá, zatiaľ čo cena za ostatné doplnky značky Gucci by mohla stúpnuť o 10 až 15 percent.

Značka Balenciaga, ktorá takisto patrí spoločnosti Kering, zdvihla v Číne svoje ceny začiatkom januára, píše sa na stránke Xiaohongshu. Cena jej Hourglass kabelky vo veľkosti S a XS sa zvýšila o 3,5 až 4 percentá. Spoločnosť Kering to odmietla komentovať.

Niektoré značky už ceny zvýšili

Značka Hermes povedala pre Reuters, že by sa chcela venovať otázke cien až keď v piatok zverejní svoje tržby. Odmieta tvrdenia analytikov, že svoje ceny zvýšila o 3 až 10 percent už minulý mesiac.

Značka Chanel zdvihla ceny niektorých svojich najžiadanejších kabeliek minulý rok až trikrát. Jej klasická malá kabelka teraz stojí približne 7 205 eur, čo je o 60 percent viac ako v roku 2019.

Konkurenčná značka Louis Vuitton v utorok informovala, že od 16. februára celosvetovo zdvihne svoje ceny v dôsledku vyšších nákladov na výrobu a prepravu. Je tak prvou veľkou luxusnou značkou, ktorá tak urobila.

Predpovede v oblasti predaja sú priaznivé

Očakáva sa, že Kering oznámi 20-percentný organický rast predaja v štvrtom štvrťroku. V rovnakom období predpokladá HSBC pre značku Hermes nárast predaja o 12 percent pri konštantných výmenných kurzoch cudzích mien.

Ďalšie dôležité správy

francúzsky módny koncern LVMH Bernard Arnault
Neprehliadnite

Francúzsky výrobca luxusného tovaru LVMH dosiahol vlani rekordné tržby aj zisk