Obchodníci v Spojených štátoch odštartovali pred vianočným obdobím zľavovú akciu Black Friday. Chcú maximalizovať predaj, pretože sviatočná nákupná sezóna je tento rok kratšia. Inflácia ale ovplyvňuje správanie zákazníkov, ktorí nakupujú opatrnejšie.
Národná maloobchodná federácia očakáva, že Black Friday priláka do obchodov približne 86 miliónov ľudí. „Kratšie obdobie medzi Dňom vďakyvzdania a Vianocami vedie k spontánnejším nákupom, čo prispieva k rastu maloobchodu vo sviatočnej sezóne,“ povedal hlavný poradca spoločnosti Circana Marshal Cohen.
Počas Black Friday zvyčajne davy ľudí od rána čakajú pred obchodmi, aby si kúpili výrazne zľavnený tovar. Akcia ale v posledných rokoch stráca niekdajší lesk, pretože čoraz viac Američanov nakupuje online, čo ešte viac posilnila pandémia.