Influencer marketing je už niekoľko rokov štandardnou súčasťou marketingového mixu, ktorý využívajú firmy rôznych veľkostí a z rôznych segmentov. Influencer marketing však nie je „všeliek“ a nie je vhodný pre všetky značky na trhu.
Reklamný kolos
Značky do mediálneho mixu zapájajú makronfluencerov či mikroinfluencerov a to v rôznych štádiách. „Ak je cieľom spolupráce s influencerom masové šírenie povedomia o značke či kampani, potom si vyberá spomedzi celebrít, teda makroinfluencerov, ktorí konzistentne pútajú pozornosť online používateľov, majú followerské publikum nad 100-tisíc a konzistentne svojím obsahom udržiavajú interakciu na sieti,“ vysvetľuje pre TREND expertka na influencer marketing Tamara Gončarová.
Firmy dokážu prostredníctvom influencera zrýchlene osloviť masových používateľov v online priestore bez potreby si zdĺhavo budovať vlastné publikum na sociálnych sieťach. Výhodou je potom aj zvýšená angažovanosť, viditeľnosť a zvýšený predaj.
Nevýhodou zapojenia influencera je riziko nesplnených očakávaní. „Firma napríklad očakáva nárast v tržbách, influencer ponúka len informovanie ľudí o produkte bez tlaku na konverziu. Rizikom je aj strata kontroly nad komunikáciou influencera, ohrozenie reputácie a taktiež aj zmeny životných postojov, situácií a hodnôt keďže ide o živého človeka,“ hovorí T. Gončarová.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?