Čínsky e-shop Temu si podmanil celú Európu vrátane Slovenska či Česka. Reklamy na online obchod číhajú každý deň na rôznych sociálnych sieťach a rovnako sa im ľudia nedokážu vyhnúť ani v internetovom vyhľadávači.

Dôvodom je, že Temu si kúpilo v spoločnosti Google poprednú pozíciu pri vyhľadávaní kľúčových slov. Často sa tak stáva, že pri vyhľadávaní konkrétneho tovaru alebo značky, často aj slovenských alebo českých, sú zákazníci presmerovaní na obchod Temu, informujú Hospodářské noviny (HN.cz).

Malé e-shopy pred krachom

Temu v súčasnosti pracuje na masívnej marketingovej kampani a to nielen v Európe. Odhaduje sa, že čínsky obchod minul za vlaňajšok na tieto účely približne dve miliardy dolárov. Tržby spoločnosti sa odhadujú na šesť miliárd dolárov, takže až tretina z nich putovala na marketing, informoval portál E15.

Investície do marketingu sú výrazne odlišné oproti americkému Amazonu, ktorý za rok 2022 dosiahol tržby vo výške 514 miliárd dolárov, no do reklamy investoval 20 miliárd, teda približne štyri percentá.

Masívne investície do reklamy tohto hráča spôsobujú, že sa automaticky zvyšujú ceny za inzerciu pre ostatných, najmä malé e-shopy. Tie si drahú inzerciu nemôžu dovoliť a preto sa im výrazne stráca ich trhová pozícia. Podľa Hospodářskych novín sa niektoré e-shopy začínajú obávať krachu a preto zvažujú podanie predžalobnej výzvy. Iné e-shopy sa snažia nájsť cesty, ako Temu obísť a zákazníkov zaujať iným spôsobom.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa