Digitalizácia a rýchly vývoj technológií tlačia spoločnosti do tvorivosti a experimentov aj v oblasti marketingu. Jedným z trendov, ktorý dnes rastie na popularite, je využívanie takzvaných metaľudí a virtuálnych influencerov. Tento fenomén prináša pre firmy hneď niekoľko benefitov, no na mieste sú aj otázky ohľadom bezpečnosti či transparentnosti.
Kontroverzná černoška
Metačlovek je vo svojej podstate postava, ktorú vygeneroval počítač a ktorá funguje na základe umelej inteligencie. Virtuálny človek je zároveň navrhnutý tak, aby napodobňoval ľudské správanie. Vďaka tomu vedia firmy metaľudí využívať vo svoj prospech, nakoľko dokážu rýchlejšie a efektívnejšie interagovať so zákazníkmi.
Virtuálni ľudia sa už dlhšie obdobie objavujú vo filmovom priemysle. Na ich tvorbu sa totiž využíva technológia CGI, teda špeciálne efekty založené na počítačových animačných programoch. Využívajú sa najmä v sci-fi snímkoch alebo vo filmoch a seriáloch, v ktorých je potrebné vytvoriť mladšiu verziu herca.
Nový spôsob spojenia sa s obľúbenou značkou označujú najmä mladí ľudia za pútavý. Takéto firmy u mladých získavajú na kredite aj vďaka tomu, že sú inovatívne a že sa snažia na trh prinášať niečo nové. Firmy využívajú metaľudí na generovanie digitálneho obsahu predovšetkým na sociálnych sieťach. Často sú však neoddeliteľnou súčasťou dlhodobej marketingovej stratégie.
Najväčšie skúsenosti majú v tomto smere najmä ázijské krajiny. Postupne sa ich však snaží dohnať aj Európa či Spojené štáty. Skúsenosti s virtuálnymi ľuďmi majú už značky ako Puma, Prada či L’Oréal. Vlastného virtuálneho modela vytvorila aj módna značka Balmain. Ten prezentoval rôzne kolekcie na sociálnych sieťach.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?