Európske skupiny vlastniace luxusné značky po rokoch silných výsledkov zápasia so spomalením dopytu. Prepady hlásia značky ako Burberry, Gucci či výrobcovia luxusných hodiniek. Za tento stav môže do veľkej miery Čína, ktorá bola dlhé roky kľúčovým trhom pre toto odvetvie. Krajina totiž neustále zápasí so slabou ekonomikou.

Pokles akcií

Na zmenu v oblasti luxusného tovaru upozornil aj analytický portál Market Watch. V centre pozornosti sú najmä špecifické kategórie produktov ako napríklad kožené výrobky, pri ktorých je po rokoch nadpriemernej výkonnosti nižší dopyt.

Akcie väčšiny značiek nemajú v posledných niekoľkých mesiacov priaznivé obdobie. Od začiatku marca klesli akcie Hermés o 4,3 percenta a francúzsky gigant LVMH, ktorý je v tomto sektore považovaný za lídra, zaznamenal pokles akcií o 15,9 percent po tom, čo klesli predaje na kľúčových ázijských trhoch. Do portfólia skupiny patria značky ako Louis Vuitton, Christian Dior či Tiffany.

„Dopyt bol nižší na všetkých kľúčových trhoch s výnimkou turistických predajov v Japonsku,“ uviedli analytici z investičnej banky Stifel. Práve Číňania najviac nakupujú pri návšteve Japonska a to z dôvodu slabej meny. Japonsko zažíva aj z tohto dôvodu rekordný prílev zahraničných turistov. Len za prvý polrok krajinu navštívilo rekordných takmer 18 miliónov ľudí.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa