Zmeny na pracovnom trhu možno pozorovať nielen na práci z domu, ale aj na tom, ako si ľudia hľadajú prácu. Okrem pracovných portálov totiž začali viac využívať LinkedIn, teda sociálnu sieť, ktorá je okrem podnikania zameraná aj na kariérny rast.

Potvrdil to nedávny prieskum LinkedIn je IN 2024, podľa ktorého Slováci trávia na tejto sieti viac času než pred dvoma rokmi. Medzi prínosy pritom zaraďujú najmä nové kontakty, ale aj informácie o konferenciách či iných odborných podujatiach.

K novej práci či obchodu pritom LinkedIn pomohol viac ako štvrtine z nich. Aby však užívateľ mohol patriť medzi nich, mal by si najprv overiť, či jeho profil spĺňa základné pravidlá.

Anketa
Máte vytvorený profil na platforme LinkedIn?
  • 70%
  • 13%
  • 17%

Odborník v oblasti HR a náboru Miroslav Sendlai upozorňuje najmä na tri hlavné časti profilu, teda fotku, takzvaný headline alebo nadpis a cover fotku alebo banner.

„Uchádzač, ktorý si hľadá novú prácu, by mal mať v profile reprezentatívnu fotku, v headline napísané, že si aktívne hľadá prácu, a cover fotku, kde by textom alebo kolážou vyzdvihol svoje kvality, prípadne skúsenosti,“ radí začiatočníkom.

Tajomstvá personalistov

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa