Na Slovensku pracuje v oblasti gamingu približne 1300 ľudí. Tomuto segmentu však dominuje len jedna firma, a to Pixel Federation, ktorá vedie rebríčky v tržbách. Za ňou je dlho prázdno a potom nasleduje PowerPlay Studio a ďalšie menšie firmy s obratom na úrovni od dvoch do piatich miliónov eur ročne.
Problémy v marketingu
Mobilný trh vo svete stále rastie, aj napriek tomu, že situácia nie je najlepšia, tvrdí Matej Lančarič, odborník na herný priemysel a bývalý zamestnanec štúdia Pixel Federation. Po pandémii sa podľa neho veľa vecí zmenilo, avšak nájdu sa mobilné hry, ktoré dokážu zarábať od tristotisíc eur až po dva milióny eur denne. K takýmto číslam sa však hry od slovenských herných štúdií ani nepribližujú.
Problém je podľa neho v prístupe k vývoju hier a hlavne k sledovaniu trendov v hernom odvetví mimo Slovenska. „Pixel nedávno vydal jednu hru, ktorá bola neúspešná. PowerPlay má viac hier, no tie sú tematicky rozdelené na zimnú či letnú olympiádu, takže sú sezónne. Zatiaľ nenašli spôsob, ako vytvoriť hru, ktorú budú môcť hráči hrať celý rok,“ hovorí Lančarič.
Vývoj hier na Slovensku je navyše drahší a dlhší v porovnaní so zahraničím. Dôvodom sú podľa odborníka nielen skúsenosti, ale aj kvantita. „Čím viac hier štúdio vytvorí, tým lepšie je možné niektoré procesy zefektívniť. Niektoré firmy spolupracujú s firmami z Brazílie, Mexika či Filipín, ktoré pre nich dodávajú už hotové projekty pripravené na skúšobnú prevádzku v niektorých krajinách,“ tvrdí Lančarič.
Spoločnosti Pixel Federation sa najviac darilo v roku 2021, kedy dosiahla tržby takmer 51 miliónov eur a zisk vo výške takmer 8,3 milióna eur. Od roku 2022 firme tržby klesajú a výrazný prepad zaznamenal zisk, ktorý bol za posledný rok vo výške necelého milióna eur.
„Tržby sa nám zhoršili aj kvôli horšej makroekonomickej situácií, kedy ľudia prirodzene menej míňajú na zábavu. Cielene marketingu je takisto oveľa náročnejšie. Bez ohľadu na to však výsledky za posledný rok, určite nechceme zopakovať ,“ povedal pre TREND CEO Pixel Federation Daniel Duranka. Firma do marketingu investuje mesačne v priemere 1,2 milióna eur, konkurencia si často môže dovoliť aj násobne vyššie sumy.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?