Nestačí však len vyhlásiť v stredu voľno a dúfať, že produktivita zostane rovnaká alebo stúpne. Zamestnanci agentúry reorganizovali svoje pracovné modely tak, aby boli vzhľadom na novú nastolenú politiku efektívnejší.

Ak chceli, aby im voľné stredy zostali a zároveň sa vyhli stresu a strachu zo zmeškaných termínov, museli sa jednoducho na celý týždeň dôkladnejšie pripraviť, vysvetľuje pre BBC zakladateľka a generálna riaditeľka firmy Kath Blackham. Nie všetky úspechy však automaticky pripisuje časovému harmonogramu, treba mať hlavne dobrý tím, ktorý robí ešte lepšiu prácu, zdôrazňuje.

Na stredu nemajú zamestnanci naplánované žiadne stretnutia ani porady. Ak však klient príde s naliehavou žiadosťou, zamestnanci zdvíhajú mobily. Každé dva týždne spoločnosť analyzuje, čo v rámci štvordňového pracovného týždňa funguje, nefunguje, alebo čo treba ešte vylepšiť.

Prečo stredy?

Austrálska agentúra je dôkazom, že aj v segmente služieb, ktorý je skôr známy časovou náročnosťou kladenou na ľudí a pravidelnými nadčasmi, môže tento koncept fungovať. Prestávky uprostred týždňa umožňujú zamestnancom, aby svoj čas venovali sebe, domácnosti či rodine. K. Blackham podotýka, že v súvislosti s novou politikou klesol počet vybraných „sick days“ a stúpla spokojnosť zamestnancov.

Rozhodnutie vybrať práve stredu nebolo náhodné. Ak by mali zamestnanci možnosť vybrať si konkrétny voľný deň, je pravdepodobné, že by si vybrali skôr pondelok alebo piatok, aby si zabezpečili predĺžený víkend. Na tom by nebolo nič zlé, len by to nemuselo byť až také efektívne, poukazuje novozélandský profesor, venujúci sa manažmentu ľudských zdrojov, Jarrod Haar.

Vďaka voľnej strede vytvorila agentúra dva

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa