pôvodný súbor:0037.jpg
Zdroj: Marián Angelovič

Žiadny papier, len digitálne letáky

Hoci už mnohí Slováci uprednostňujú „listovanie letákov“ v online forme, staršie generácie roky čítali tradičné papierové reklamy. Mali ich pravidelne plné schránky, ale našli ich aj vložené v rôznych novinách a magazínoch. Ročne mohlo ísť o stovky miliónov letákov s váhou aj niekoľkotisíc ton papiera, čo malo nepriaznivý vplyv na životné prostredie.

Najnovšie od januára 2023 predajne Tesco a Lidl prestali s tlačou a distribúciou pravidelných týždenných letákov. Akciovú ponuku majú zákazníci k dispozícii v aplikáciách či na webe. Lidl avizoval, že úspora papiera bude takmer 1 500 ton. Tesco najskôr zrušilo v marci 2022 distribúciu pre Bratislavu a Košice, v októbri prestal tlačiť letáky pre svoje predajne a od januára už netlačí vôbec.

Veľmi pozitívne hodnotí dané novinky a ich presadenie do praxe analytik obchodu Ľubomír Drahovský. „Šetria životné prostredie. Letáky preferovala najmä staršia generácia, ktorá bola na ne roky zvyknutá. Teraz ju čakajú zmeny,“ spresnil pre TREND.