Spotreba na módne trendy sa okreše
Keď v domácnosti chýbajú peniaze, hľadajú sa úspory najmä na oblečení, obuvi či kozmetike. Ako uvádza Kruk, pri strate práce či iných ekonomických problémoch, by ľudia (56 %) najčastejšie šetrili práve na oblečení, viac ženy ako muži. Do popredia sa dostáva cirkulárna ekonomika.
„Zber oblečenia, swapy sa stávajú praktickými ukážkami ako predchádzať vzniku textilného odpadu,“ hovorí pre TREND Petra Csefalvayová z Inšititútu cirkulárnej ekonomiky (INCIEN).
V nasledujúcich mesiacoch alebo rokoch budú trend udávať inovatívne materiály, technológie s uzavretým cyklom, výroba, kde sa minimalizuje vznik odpadu, vplyv na životné prostredie. „Dôraz bude kladený na transparentnosť v celom životnom cykle každého produktu,“ spresňuje P. Csefalvayová. Mnohí Slováci budú recyklovať svoje oblečenie, nakupovať vo výpredajoch, bazároch či second handoch.
Na trhu sa však objavujú veľké príjmové rozdiely domácností „Paradoxne sa výborne darí práve obchodom s prémiovým drahým tovarom, ale aj veľkým módnym diskontérom. Pozadu však stále ostáva gastro segment, móda strednej cenovej kategórie, a tiež impulzívne koncepty ako je kozmetika, bižutéria či doplnky,“ vysvetľuje Tomáš Lörincz, riaditeľ oddelenia prenájmu obchodných priestorov spoločnosti CBRE Slovensko.