Európska aj globálna ekonomika čelili v uplynulých rokoch viacerým krízam. Tou najvýraznejšou, ktorá poznačila dovtedy zaužívané zvyky, bola covidová pandémia. Tá zasiahla aj nemecké obchodné veľtrhy.
Budovanie vzťahov
Po troch rokoch od začiatku pandémie sa však situácia zlepšila a mnohé veľtrhy sa vrátili do pôvodných koľají. Zástupkyňa konateľa Slovensko-nemeckej obchodnej a priemyselnej komory Hana Chmelárová Marková pre TREND potvrdzuje, že návrat k fyzickej účasti na veľtrhoch je pre mnohé firmy obzvlášť povzbudzujúci. „Osobná účasť je nenahraditeľná pri budovaní obchodných partnerstiev a pri získavaní dôležitých informácií o konkurencii. Firmy si čoraz viac uvedomujú význam účasti na veľtrhoch nielen z hľadiska prezentácie svojich produktov, ale aj z hľadiska budovania vzťahov a siete obchodných kontaktov.“
Aj preto očakávajú ešte väčšiu účasť a rast obchodných príležitostí na nemeckých obchodných veľtrhoch. V súčasnosti komora pozoruje výrazný trend rastu medzi slovenskými vystavovateľmi, ktorí prejavujú zvýšený záujem a aktívne zapojenie slovenských firiem do nemeckých veľtrhov.
Výdrž a viditeľnosť
Do akej miery slovenské firmy pretavia svoju skúsenosť z účasti na nemeckých obchodných veľtrhoch do budúceho úspechu, to už závisí od ich ďalšej aktivity. „V prvom rade je dôležitá kontinuita. Nestačí zúčastniť sa na veľtrhu len raz a potom sa už neukázať. Žiada si to výdrž a systematickosť,“ hovorí H. Chmelárová Marková. Samotný veľtrh úspech nezaručí. Dôležitá je aj príprava firmy ešte pred jeho začiatkom. „Začína sa to registráciou, a to niekedy aj rok vopred, premyslením umiestenia, marketingových materiálov, pokračuje pozvánkami pre partnerov a viditeľnosťou účasti na veľtrhu v externej komunikácii firmy. Ak toto firma dodržiava a na veľtrhu sa zúčastňuje pravidelne, dostáva sa do povedomia a je akceptovaná ako potenciálny obchodný partner,“ dodáva zástupkyňa konateľa.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?