Návrh emisnej normy Euro 7, tak ako ho predstavila Európska komisia vlani v novembri, celé mesiace vyvolával kritiku. Automobilový priemysel upozorňoval, že viaceré predstavy euroúradníkov o tom, ako ďalej znižovať emisie, sa nedajú v praxi v krátkom čase realizovať. Iba ak za cenu výrazného okresania automobilového priemyslu s rizikom, že onedlho by z trhu začali miznúť niektoré typy vozidiel. Uplatňovanie normy by totiž automobilkám ich výrobu extrémne predražilo.

Od júla sa však predsedajúcou krajinou v Rade EÚ stalo Španielsko. Práve do neho vkladali viacerí predstavitelia z oblasti automotive nádeje. Verili, že prísne návrhy EK viac prepojí s reálnymi možnosťami.

Minulotýždňový návrh zo strany Španielska sa nakoniec pozdával i krajinám, ktoré sa voči pôvodnej norme Euro 7 ohradili a vytvorili blokačnú menšinu. Tvorí ju osem krajín – Slovensko, Česko, Maďarsko, Poľsko, Rumunsko, Bulharsko, Taliansko, Francúzsko.

Ministri podporili zmiernenie

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa