Inflácia všetko zdražuje, vrátane potravín

Obchodný reťazec láka na nákupy stovky zákazníkov. Ich cieľ je jasný, kúpiť lacno a veľké množstvá.
Zdroj: Mere De
Obchodný reťazec láka na nákupy stovky zákazníkov. Ich cieľ je jasný, kúpiť lacno a veľké množstvá.

Kto sú vlastne cieľoví zákazníci ruského reťazca Mere? Ľudia, ktorí majú nízky rozpočet a potrebujú šetriť. Aj rodiny, ktoré starostlivo plánujú svoje nákupy vo väčšom rozsahu a navštívia obchod hoci len raz týždenne. A tiež tí, ktorí si nechcú priplácať za nejaké značky obchodných reťazcov. V poslednom období k podobnému zmýšľaniu rodiny tlačia aj neustále rastúce ceny potravín a zdrvujúco vysoká inflácia.

Ročná inflácia v roku 2021 dosiahla najvyššiu hodnotu za posledných deväť rokov, a to 3,2 percenta. Ovplyvnil ju rýchly rast cien v druhom polroku, informoval začiatkom januára 2022 Štatistický úrad SR.

Aj to je dôvod, prečo v aktuálnom internetovom prieskume denníka Plus jeden deň na otázku, čo hovoríte na príchod superlacného reťazca na Slovensko, táto možnosť zaujala až 88 percent oslovených.

Z nich až 66 percent uviedlo, že tam určite budú nakupovať a 22 percent, že sa tam pôjde pozrieť a možno tam raz za čas nakúpiť. V situácii, keď zhruba 70 percent Slovákov môže využívať široké cezhraničné možnosti so susedným Českom, Poľskom či Maďarskom (kde majú dokonca nižšiu DPH), je to zaujímavé zistenie.

Potraviny a bývanie sú oblasti, na ktoré Slováci zo svojich rodinných rozpočtov míňajú najviac. Potraviny im totiž ukrajujú z nákladov približne pätinu, prezradila Eva Sadovská, analytička WOOD & Company. „V decembri si Slováci za potraviny a nealkoholické nápoje priplácali medziročne až 5,8 percenta,“ uviedla analytička.