Účelom každého networkingu je vytváranie väčšieho množstva príležitostí, ktoré človeka posunú vpred ľudsky či pracovne. Platí to aj pre profesijný networking na sociálnych sieťach.
Sociálne siete majú oveľa širší záber ako osobná sieť, ktorú si človek vytvára vo svojom bezprostrednom okolí. Dá sa povedať, že v online priestore si každý môže vytvoriť sieť kontaktov, ktorá je teoreticky takmer neobmedzená a uchádzač o prácu si vďaka tomu zvyšuje šancu, že sa ocitne bližšie k potenciálnemu zamestnávateľovi ako v prípade, keby online networking nevyužíval.
„Určite platí, že ak človek nie je na sociálnych sieťach, prichádza o pracovné príležitosti,“ myslí si kariérna poradkyňa Renáta Máčaiová. Vec však nie je taká jednoduchá, ako sa na prvý pohľad zdá a využívanie Facebooku či LinkedInu na hľadanie práce si vyžaduje dodržiavanie zásad, ktoré si užívateľ vôbec nemusí uvedomovať. A práve to, že si ich nie je vedomý, vedie neraz k tomu, že nádejný zamestnávateľ komunikáciu s kandidátom náhle ukončí.
Netlačiť na pílu
V prípade LinkedInu je pomerne častým prešľapom už samotný spôsob, ktorým uchádzač dáva najavo, že má záujem o pracovnú ponuku. Mnohí až príliš zdôrazňujú fakt, že sú nezamestnaní a vyzerá to potom tak, akoby boli na sieti iba preto, aby sa zamestnali. Profesijný networking je však aj o diskutovaní a hlbšej expertíze v danej oblasti a nemal by sa zamieňať s platformami, ktoré sa na ponuku práce primárne zameriavajú. Krikľavá informácia o tom, že uchádzač nemá momentálne žiadne zamestnanie, mu teda môže viac uškodiť ako poslúžiť.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?