Spoločnosť je dôkazom, že niekedy netreba vymýšľať nový produkt. Stačí len počúvať zákazníkov a dodať im to, čo naozaj potrebujú, pričom viac ako pridanou hodnotou je v dnešnej dobe komunikácia na vysokej úrovni.
Pohľad z opačnej strany
Svoj príbeh začala firma písať v roku 2017, keď všetci traja spoluzakladatelia – Maroš Černý, Filip Fraňo a Ivan Zelíska – pracovali na rôznych pozíciách u svojich zamestnávateľov. Už po vysokej škole ich to však lákalo k podnikaniu.
Najskôr založili firmu, ktorá sa zaoberala zberom elektroodpadu, čo bolo vtedy ešte neprebádaný trh. Po dvoch rokoch ju však predali, nakoľko popri zamestnaniach nemali príliš veľa času sa firme venovať. Následne si dali od podnikania pauzu, no nakoniec sa rozhodli využiť potenciál v oblasti automatizácie.
I. Zelíska totiž pracoval v spoločnosti, ktorá čiastočne riešila automatizáciu a predaj automatizačných komponentov. Bol tak na opačnej strane, nakoľko jednal s dodávateľmi automatizačných riešení a vedel, že pokiaľ budú veci robiť správne, na trhu sa uplatnia.
Firiem, ktoré sa venovali automatizácii, bolo na trhu dosť. Rossum Integration však okrem iného stavil na vysoký štandard komunikácie so zákazníkom.
„Už pri založení spoločnosti sme si definovali, ako chceme, aby sa naša spoločnosť prezentovala von, smerom k zákazníkom. Primárne išlo o vysokú úroveň kvality s využitím najnovších technológií a nadštandartným servisom. Ak robíte to, čo vás baví, časom sa výsledok dostaví a výsledky vašej práce ocenia aj vaši zákazníci,“ hovorí I. Zelíska.
Rastú aj bez investora
Rossum Integration sa zaoberá priemyselnou automatizáciou a robotikou. Navrhuje robotické pracoviská pre priemyselné podniky v rôznych segmentoch na základe požiadaviek zákazníka. Zo začiatku sa zamerali na automobilový a strojársky priemysel. Postupom času sa aj vďaka pandémii transformovali na energetický a potravinársky priemysel.