Vyplýva to z prieskumu občianskeho združenia Nexteria, ktoré ho uskutočnilo medzi viac ako 400 študentmi bratislavských vysokých škôl ekonomického a manažérskeho zamerania.
„Dobrý imidž a firemná kultúra spoločností Google, Eset a Tatra banka sú známe aj medzi mladými, a to firmám dodáva atraktivitu. Mladí chcú nájsť v pracovnom prostredí naplnenie svojich záľub, zdroj príjmov, ale aj motivujúce a inšpiratívne zázemie pre svoj ďalší osobnostný rozvoj,“ povedal generálny riaditeľ Nexterie Tomáš Hasala. Dodal, že študentov najviac lákajú firmy zameriavajúce sa na inovácie a rast.
Medzi najatraktívnejšími firmami sa dlhodobo umiestňujú aj spoločnosti Dell, EY či Accenture. V rebríčku v tomto roku stúpli VÚB, Henkel, Johnson Controls či Heineken Slovensko. K najlepším slovenským zamestnávateľom pribudla k firmám Eset, Bubo či Martinus aj marketingová agentúra Zaraguza.
Pre študentov je pri výbere budúceho zamestnávateľa dôležitý najmä kolektív. Až polovica z nich za najdôležitejší faktor označuje ľudí a kultúru. „Možnosti kariérneho rastu a výška platu sú pre študentov takmer rovnako dôležité ako pracovný kolektív. Naopak, len malý počet z nich sa pri výbere necháva ovplyvniť referenciami kamarátov a známych,“ dodáva Radoslav Tausinger z Nexterie.
Študenti oceňujú pri veľkých medzinárodných spoločnostiach aj možnosť pracovať v zahraničí. Cestovanie označil za smerodajné takmer každý piaty.
Predstavitelia najžiadanejších spoločností, ale aj ďalší odborníci na kariérny rast mladých ľudí, sa stretnú
11. novembra v Bratislave na podujatí Night of Chances (NOC) Business 2015. Študenti tak získajú príležitosť stretnúť a porozprávať sa s poprednými predstaviteľmi firiem a organizácií. Očakávaná je účasť generálnych riaditeľov pätnástich firiem. Mediálnym partnerom podujatia je aj týždenník TREND a dvojtýždenník PROFIT.